21 Şubat 2011 Pazartesi

THE KING'S SPEECH

Oscar ödüllerinin dağıtılmasına çok az kalmışken aday filmleri de sıra sıra izlemeye başladım. Bunlardan bir diğeri de aynı zamanda geçtiğimiz hafta sonu az da olsa kendine Türkiye'de vizyon şansı bulabilmiş filmlerden biri olan The King's Speech !

12 dalda Akademi adaylığı bulunan film sadece dönem boyunca elde ettiği adaylıklarla değil, aynı zamanda oyuncu kadrosu, kostümleri ve hikayesiyle de ''görkemli'' kelimesinin anlamını açıklar nitelikte ! Kekeme bir kralı Colin Firth'ten daha iyi kim canlandırabilirdi ya da Firth bu rolü daha iyi nasıl oynayabilirdi bilemiyorum, ancak inandırıcılık ve gerçeklik payı söz konusu olduğunda geçen sene Meryl Streep'in canlandırdığı ''Julia Child'' karakteri gibi mükemmel !

Daha önceleri sadece fantastik kurgulu filmlerde izlediğim Helena Bonham Carter ise bu sefer daha ''reel bir filmde'' canlandırmış olduğu kraliçe rolüyle beni kendine hayran bıraktı ! (Oscar'ı kucaklama şansı nedir hocam ?) Aslında daha egzantrik rollerde gördüğüm bu kadını ''Kraliçe Elizabeth'' olarak görmek beni şaşırtmadı desem de olmaz.

Geçtiğimiz sene ''A Single Man'' ile ilk Oscar adaylığını elde etmiş - ancak Jeff Bridges'a kaptırmış-  Firt bu sene en güçlü aday ! Hatta sanırım - belki de / en azından benim gözlemlediğim kadarıyla - ödülü %100 şu isim kazanır denen tek dal ?

Yanılmıyorsam - ki geçtiğimiz senelerden hatırladığım kadarıyla- ''En İyi Kostüm'' ödülünü elde eden filmler genelde tarihi alt yapıya sahip olanlardı, dolayısyla bu ödülü alması da hayli doğal ve yerinde. Bu kategorideki adaylıklardan diğer ikisini ise daha önce seyredip yazmıştım zaten. Bunlardan ilki geçtiğimiz martta vizyona giren ''Alice In Wonderland''di. Masallar diyarını bize mükemmel bir şekilde yansıtan filmde ''Mad Hatter''ın şapkaları ile Red ve White Queen'lerin kıyafetleri elbette göz ardı edilemez. Bir diğeri ise''Io Sono L'amore'' ! Buradaki kostümlerin ise ciddi sanatsal yönleri olmasa da ünlü moda evlerinin özel dikim kıyafetleri olduğundan ötürü adaylık elde ettiğini düşünüyorum.

İşte film için hazırlanan ve kraliyet ailesinin giyindiği kostümler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder