3 Şubat 2012 Cuma

CHICO & RITA

Tüm çocukluğunu çizgi filmlere adayan biri olaraktan neden şimdilerde animasyon filmleri seyretmeye hevesim yok anlamış değilim. 2011 yılı içerisinde tüm zamanlar rekorumu kırarak tam 3 animasyon seyrettim. ''Smurfs'' kaçıramazdım, ''The Lion King'' çünkü küçükken her defasında bir sorun çıkmıştı ve ben gidememiştim ve içimde ukte kalmıştı, ''Tin Tin'' salondan ayrılırken senaryo yüzünden leş bir film seyretmiş olmanın üzüntüsü beni kaplasa bile 3d açısından görkemiyle kesinlikle büyülenmiştim. New Year Resolution'larımın içinde kesinlikle 'bu sene daha fazla animasyon seyret' diye bir cümle geçmiyordu ama şimdilik haneme 1 tane ekledim bile.

İspanyol ve İngiliz ortak yapımı olan ''Chico & Rita''yu seçme nedenim biraz adult-animated olması. Adult demişken aklınıza o açı gelmesin, anlattığı hikaye güzel bir sanat yönetimi ile çalışılmış olunsa muhteşem bir film ortaya çıkabilirdi.

Müzikal / Dram olarak etiketleyebileceğim film Küba'dan başlayarak, New York, Paris ve Las Vegas olarak yoluna devam ediyor. İş 40lı yıllarla birleşince de  benim de 'keşke bu gerçek film olsaydı' deme nedenim ortaya çıkıyor. Ancak bir diğer nedeni de hikayenin ana karakteri Rita'yı izlerken Penelope Cruz'u düşünmüş olmam, umutsuz aşkın temellerinin atıldığı o anda karşımıza çıkan diğer kadın karakteri de Sofia Vergara olarak düşünmem.
işte street fighter: so called Pene and Sofia
Golden Globe sonrasında bir Almodovar filminde her ikisinin de sinir krizi geçiren Ispanyol sokak kadını rolünde görme isteğimi bir nebze de olsa burada tatmin etmiş oldum en azından.

Latin balladları ve latin jazz'ıyla süslenmiş filmin müzikleri harika olsamasına rağmen da bir 'oh boy' dedirtmese de Küba'ya olan aşkımı bir kez daha yaktı. Filmin sonlarına doğru dönemin politikasına da değinen senaryoda ilgi çekici yerlerden biri de 'artık jazz yasak, emperyalist sisteme ait o' cümlesiydi sanırım. Bunun dışında en sevdiğim şey ise Rita'nın betimlenmesiydi. Kıvrımları olan, müziği duydu mu seksi hareketler ile dans etmeye başlayan, biraz cırtlak ama çok da cilveli aynı zamanda gizemli silüete sahip biri olması.
Ana temaya gelince Hollywood yapımı romantik filmler kadar sağlam bir hikaye. Bir parça 'My Blueberry Nights' mı desem acaba ? Komplolar, her türlü yanlış anlaşılmalar ve acaba kavuşabilecekler mi sonunda diye heyecanla beklediğiniz bir aşk hikayesi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder