26 Mayıs 2010 Çarşamba

EUROVISION FIRST SEMI-FINAL

Heycanla beklediğimiz ilk yarı final dün gece gerçekleşti. 55. kez düzenlenen Eurovison Song Contest bu sene Norveç'in baş kenti Oslo'dan gerçekleşti.

Geçtiğimiz senelere nazaran daha soğuk ve sempatisi az bir yarışmaydı. Genel anlamda beğenmediğim şarkılarla dolu bir yarışmaydı. Bülent Özveren ve TRT Müzik başkanının dediğine göre ikinci yarı finalde daha bomba şarkılar bizleri bekliyormuş.

Ciddi anlamda sevdiğim 5 ülke vardı. Ancak oylamalar açıklanırken ben de kendi 10umu yarattım, ve seçtiğim 10 ülkeden 6tanesi final için geçiş iznini aldı. Estonya, Litvanya, Bosna & Hersek, Polonya, Malta, Yunanistan, Izlanda, Arnavutluk, Belçika ve Portekiz.

Ancak benim tahminlerimin aksine Belarus (Beyaz Rusya), Moldova, Rusya, Sırbistan final için geçiş hakkı kazanırken. Malta, Litvanya, Estonya ve Polonya avuçlarını yaladı.

Gecenin açılışını yapan Moldova sahneye hareketli ve renkli bir grupla çıkmış olsa bile ben pek beğenmedim. Hemen arkasından sahneye çıkan Rusya ise kesinlikle beğenmediğim bir şarkıyla yarışmaya katılmıştı. Adamın elindeki beyaz kağıtta ne yazıyodu, ya da anlamı neydi bilemicem ama gereksiz bir olaydı o. Gecenin 3. ülkesine geçmeden önce 4. sırada yer alan Slovakya'ya değinmek istiyorum. Şarkılarını pek beğenmesem de showları iyiydi, ancak demek ki diğer Avrupa halkı da pek haz etmemiş olacak ki final için yeterli oyu vermediler.

Geri dönelim 3. ülke Estonya'ya. 1i lead vokal toplam 5 erkeğin ve bir de piyanistin olduğu showda, şarkı ortalamanın biraz üstünde olmakla beraber güzel bir ezgiye ve kulağa hoş gelen bir ritme sahipti. Aynı zamanda köstümleri de beğendiğimi söylemeden geçemicem. Finale kalamadıkları için üzüldüm.

Norveç komşusu Finlandiya grubunda da iş olmadığını söyleyerek 6. finalist Litvanya'ya geçiyorum. Ortalama bir şarkı ve gösteriyle yarışmaya katılan ülkenin solistinde ses denicek şeyden pek yoktu, yer yer kulaklarımı tırmalasa da şarkılarını beğendim. Bosna & Hersek'i ilk 10 içerisine koymuş olsam da onlar hakkında bir not almamışım. Sanıırım ilk 10u tamamalamak için kendilerini seçtim. Yine finale kalan Sırbistan hakkında iyi ya da kötü duygular beslemediğimden onlar hakkında da notum yokmuş :) Kişisel 1oumda yer alan Polonya da yine zorlamayla lsitemde yer alsa da ortalamanın üstünde bir şarkıyla katılmıştı yarışmaya.

Gecenin hiç kuşkusuz en iyilerinden biri hem benim 10umda yer alan hem de Avrupa'nın seçtiği ülke ''yanlız adam''Kriz nedeniyle çok küçük bir grupla Oslo'ya gelmek zorunda oldukları için Bülent Özveren'in taktığı isim.
Belçika. Me & My Guitar diyen Tom Dice oracıkta yaban elllerde sahnede yalnız başına sadece elinde gitarıyla şarkı söyleyerek beni mest etti doğrusu. Go Belgium.

Genellikle doğu blok ülkelerinin bulunduğu dünkü yarışmada ''avrupalı'' olarak nitelendirdiğim Malta ise güzel bir şarkıyla ve Özveren'in deyimiyle etine dolgun bir şarkıcıyla yarışmaya katılmıştı. Gelin görünki final için geçiş hakkı tanınmadı bile. Çiçekler, böcekler ve pop'un en saf hali ise Portekiz'den geldi. Soft pop ile işi götüren batı avrupa ülkesini canı gönülden kutluyorum.

Makedonya ise hemen hemen pop, rock ve rap karışımı bir parçayla karşımıa çıktı. İtici rap vokalleri olmasaydı parçda daha iyi olabilirdi. Kelebekler ile sahnede yer alan Belarus'un ise neden bu kadar sempati topladığını anlamadım ??

Son iki ülkem ise İzlanda ve Yunanistan. Gecenin tam anlamıyla en süper Eurovision şarkılarıydı. Kemençe ve Ege ezgileriyle sahneye çıkan Yunanistan ekibinden daha şaaşaalı bir show beklerdim. Show bakımından sınıfta kalan ülkeyi aslında dün gece ilk kez dinliyo olsaydım belki de bu kadar fazla beğenmezdim. Yarışma öncesi defalarca videosunu izlediğim şarkının enerjisi o zamanlar daha yüksek gelmişti bana. Bilmiyorum belki de show'un yönetim ekibi nedeniyle pek haz etmemiş olabilirim. Ayrıca kemençeyi de daha iyi kullanabilirlerdi. Bknz. 2004 Helena Paparizou ; My Number 1. ve Izlanda; soğuk ülke, yanardağ falan derken dans ateşiyle içimizi ısıttılar. Geçen seneki Joanna ve Is It True kadar mükemmel bir parça olmasa da gayet eğlenceliydi. Solistin zayıf ve güzel bir kadın olması durumunda ortaya 10 numara bir showun çıkabileceğine de bahse girebilirdim aslında ama ...

17 Ülke böyle geçti. Yarın yani 27 Mayıs Perşembe akşamı ise rezervli favorilerim İsrail ve Ermenistan yarışıyo. Türkiye ise sahnedeki gösteriye göre belli olucak. Ama Manga ve şarkı çoktan sınıfta kaldı bile. Bakalım diğer parçalar nasıl ??

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder