22 Mayıs 2010 Cumartesi

WINNERS TAKE IT ALL LOOSERS STANDS THERE ALONE

Mayıs ayında düzenlenen Eurovision Song Contest kadar beni heycanlandıran başka birşey daha var mıdır diye düşünüyordum da ''yok sanırım''.Evet, evet Oscarlar, Cannes, MTV Awards falan filan ama ESC tamamıyla başka. 1997 yılından bu yana her sene kesintisiz seyrettiğim bu güzel yarışmayı ya da her ne derseniz deyin bi hatırlatmak istedim.

Hersene onlarca güzel şarkının yarıştığı yarışmada kimi zaman hak eden kazanıyo, kimi zaman ise komşu hatrı torpiliyle alakasız parçalar 12 puanı kapıyo. Eurovision etiketli milyon tane yazımdan ilkini birinci olamayanlar ama kesinlikle hak edenlere adıyorum. O halde listemiz başlasın. (Bir de geçtiğimiz senelerdeki güzel parçaları bir kez daha hatırmak istedim)

Müzikalite açısından Türkiye'nin Eurovision tarihindeki en iyi parçası ve hatta birinciliği hak eden yegane şarkısı 1997 yılında yapıldı. Evet, Sertab Erener parçası sadece şanslıydı. Hatırlıyorum da 2003 senesinde t.A.T.u faköründen başka tehlikeli hiç bi şarkı yoktu. Bir de yanılmıyorsam ''uyduruk'' bir dille yazılmış güzel Belçika şarkısı. Hı hı, konumuza geri dönüyorum, Şebnem Paker ve ''Dinle''. Bahsettiğim o muhteşem şarkı işte, mistik tınılar üzerine kurulmuş gayet hoş bir şarkı. O senenin birinci olan ''Love Shine a Light'' (Ingiltere) kesinlikle güzel bi şarkı; ancak Şebnem Paker hiç kuşkusuz daha başarılı.

Herhalde Türkiye gibi Eurovision tarihinde bir başka şansız ülke varsa o da Yunanistandır. 2005 senesinde Yunanistan'a birincilik kazandıran Helena Paparizou (ki Eurovision tarihinin en iyi şarkısıdır // AbbA'ya saygı sonsuz) 2001 yılında Antique adlı bir grupla (I Would) Die For You ile yarışmaya katıldı ve yarışmayı 3. sırada sonlandırdı. O yılın birincisisi Estonya // Tanel Padar, Dave Benton, 2XL // "Everybody'' ise tarihin en kötü Eurovision şarkısı. (En azından galip olaraktan).

Şansız Yunanistan'ın bir diğer büyük hüznü ise 2004 yılında Istanbul'da gerçekleşiyor. Sakis Rouvas ve ''Shake It'' ; My Number 1 'dan sonra Eurovision ruhunu en iyi yansıtan ve kesinlikle birinci olması gereken parçalardandı. O yılın birincisi Ukrayna ve Wild Dances ise güzel ama bir o kadar da itici bir parça. Hatta Ruslana'yı geçtim Athena ve For Real bile daha fazla hak ediyodu birinciliği. Ve 2006 yılında ülkesini 2. kez temsil eden Anna Vissi ve Everything; birinciliği hak eder mi bilmem ama enfes bi parça olduğu aşikar. O yıl birinci olan Lori // Hard Rock Hallelujah ise ??? O yıl kazanmasını istediğim bir başka ülke ise Ermenistan // Andre & Without Your Love olmuştu. Maalesef 8. sırada yarışmayı sonlandırmıştı.

Şu anda yeniden dinlediğimde bir hayli itici gelmiş olsa da 2007 yılında Kenan Doğulu // Shake It Up Shekerim'ın veyahutta Ermenistan adına yarışan Hayko // Anytime U Need'in birinci olmasını dilerdim. Birinci olan Sırbistan parçası çok güzel olmakla beraber birinciği hak etmiyordu.

2008 yılında ise Rusya kazandığında çok üzüldüğümü hatırlıyorum. Her zaman olduğu gibi favorilerim Türkiye (Mor ve Ötesi şarksını pek sevmesem de grup süper), Ermenistan Yunanistan, Ukranya ve İsraildi.

Veee son durak 2009. Eurovision tarihinin en yüksek derecesini yaparak alınması zor bir puanla birinci olan Norveçli Alexander Rybak yarışma içerisinde favorimdi. Yine de İzlanda veya Türkiye'nin de birinci olmasını isterdim. Aslına bakılıırsa kalbim Sakis Rouvas nedeniyle sadece Yunanistan için atıyodu. O halde birinci olana kadar Sakis'i yarışmada görmeliyiz bence :P

Yine de bunca yıl kaybettiklerine üzüldüğüm iki şarkı varsa onlar da Şebnem Paker; Dinle ve Sakis Rouvas; Shake It

2 yorum:

  1. 2004 yılında kazanmayı hak eden tek ülke Sırbistan Karadağ idi.

    YanıtlaSil
  2. evet sırbistan'ın şarkısını hatırlıyorum, hala da dinlerim. ama yunanistan konusunda kararlıyım :)

    YanıtlaSil