10 Ağustos 2010 Salı

TARKAN // ADIMI KALBİNE YAZ !


Tamam Lady GaGa ve Rihanna uluslararası şöhretten dolayı albümlerini yayınladıklarını gün Twitter'da trending topic olabilirler, ama peki ya Tarkan ? Henüz TT kısmında Location olarak Türkiye eklenmediğinden bunu tam anlamıyla bilemeyiz, ama bildiğimiz tek bir şey varsa o da albümün çıktığı gün her 5 tweet'çiden 2si albümü ''Adımı Kalbine Yaz'' geri kalan 2si de onun hakkında muhakkak bir şeyler yazdı.

Kimse inkar etmesin, hepiniz de haftalardır sırf Tarkan'ın albümünün çıkmasını bekliyordunuz ? Yalansam söyleyin :p Çünkü hepiniz de ''Sevdanın Son Vuruşu''yla adeta vurulmuş, çarpılmıştınız, belki bunda Aysel Gürel'in belki de özlediğiniz Tarkan'ın parmağı vardı, ama netice itibariyle ortalıkta lezzetli bir çalışma vardı. Hani ben bile sürekli dinliyorum o derece, ayrıca unutmamlı ki remixleri falan da tüm gece kulüplerinde ve beachlerde en fazla çalınan
parçaların başında geliyor. Albümde şarkının iki ayrı mixi bulunuyor, benim favorim ise Suat Ateşdağlı imzalı olan, elbette şarkının aslından sonra. ''sen aşkı çiçek böcek, güneş bulut sanmışsın // mevsimlerine göre uyuyup uyanmışsın ''. Belki de hepimizin yaptığı gibi aşkı hafife almak.


Okuduğum kadarıyla bir çok kemikleşmiş hayran albümü pek beğenmese de eleştirmenlerden neredeyse tam puan almayı başarmış bir albüm var karşımızda. Bana soracak olursanız, ortalıkta ''Sevdanın Son Vuruşu'' dışında pek de heyecanlandıran bir parça yok, ayrıca karşımıza dolu dolu bir albüm sunulmak yerine yine kolaya kaçılıp 8 parça ve milyon çeşit remix eklenip paketlenmiş bir albüm var. Tamam bu şartlarda albüm hazırlamak kolay değil, ama bu türk popçuları da işin iyicene suyunu çıkarttılar. Diğer şarkılara bakacak olursak sanki '90lar havası esiyor, hani ''bakkal'' değil ama insanları eğlendiren ucuz, kıl, pop şarkıları ... Bknz. ''Acımayacak'' ve''Öp'' ...

Eğer rakı eşliğinde damar bir şeyler isterseniz diye tam sizlik bir şarkı da var. bknz. ''Kayıp'' : Ben hep seni beklerim bu şehirde birgün dönersin diye // kendine iyi bak ey sevgili ! . Pop kulvarından biraz olsun uzaklaşmak Sibel Can ruhunu yakalamak isteyenler için albümle aynı ismi taşıyan ''Adımı Kalbine Yaz''. Ayda yılda bir olsa da muhakkak ara // azıcık zamanından ayır da // ''öldün mü kaldın mı'' diye sor ara sıra // adımı kalbine yaz beni unutma. Ve ''Usta-Çırak'' intro'daki ve daha sonra şarkının alt yapısında da karşımıza çıkan o itici enstürman çalınmasaydı belki daha hoş olabilirdi.

Kötü albüm kesinlikle demiyorum. Ama iyi de değil. Hani ben tatile giderken yol boyunca
dinledim. Yani arka arkaya değil. Bir sefer giderken bir de dönüşte, ama işte hani yolda giderken dinlersin ya hani öyle, yani zevk veriyor ama bir ''Metamorfoz'', ''Dudu'' (ki onun da yine yarısı remixti) ya da ''Karma'' gibi sarmadı beni.

Albümde beni çıkış parçası dışında en fazla heyecanlandıran şey ise fotoğraf çalışmaları oldu. Ayrıca görünmüş olduğu gibi artık bizlerin de bir single kapağı var, her ne kadar çakma olsa da. Ve yine ortada pek de yabana atılmayacak bir başarı var. Zira albüm ilk haftasında 225.000 gibi muazzam bir grafiğe ulaştı. Tamam belki standartlar nazarında az olabilir ama en fazla 1 milyon albümün satıldığı bir ülkede sadece ilk hafta için sizce de inanılmaz bir satış grafiği değil mi ?
Her şeye rağmen hoş geldin Tarkan, iyiki geri döndün Tarkan !

Görseller ise tarkan online // facebook sayfasından alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder