30 Ağustos 2010 Pazartesi

BUNLARI SÖYLEMESEM İÇİMDE KALIRDI ... EMMY'LER VE MEDYADAN BİR KAÇ NOT ...

Aslına bakarsanız 5 gün içinde 11 post, yorulmuştum, kendime 2 gün internet yasağı koymuştum, ne de olsa telefondan mailler, blog yorumları ve tweetler kontrol edilebiliyordu, ama elime sabah gazeteyi aldığımda içimde tutamadım, medyada yer alan bir kaç haber hakkında yorum yapmak istedim. Bu vesileyle hakkında yazı yazmayacağım dediğim Emmy'lere de şöyle bir ucundan dokunurum.


  • Emmy'lere başlayalım isterseniz. Bahsetmek istediğim en önemli nokta açılış seremonisi ve daha sonra aralarda gösterilmek için hazırlanan videolardı. Çeşitli dizilerin oyuncuları birleşip, diğer dizilere göndermeler yaparak kısa filmler(adları her neyse) hazırlamışlardı. Glee yıldızları, Tina Fey ve Lost'tan Jorge Garcia'nın (Hugo) bir araya gelmesi. Modern Family ekibi ve George Clooney ile Family Guy'ın birleşimi. Düşünebiliyor musunuz Türkiye'nin Emmy'leri olarak adlandırılan İsmail Cem TV ödüllerinde Aşk-ı Memnu ve Ezel ekibinin; Gönülçelen ile Arka Sokak'ların bir araya geldiğini. Şişkin egoların boy gösterdiği Türk Medyasında böyle bir şey ? Delirmiş olmalıyım bunu düşündüğüm için. Söz Emmy'lerden açılmışken kazananları ve fikirlerini canlı canlı blogunda paylaşan kültür/sanat bloggerımızı The Balkabaa'na da tebrikler. Kendisi benim Grammy, Golden Globe ve Oscarlar'da denediğim, ama sıkıldığım için yarım bıraktığım projeyi gerçekleştirdi. http://www.thebalkabaa.com/ . (Sol tarafta tercihini Alexander McQueen'den yana kullanan True Blood yıldızı Anna Paquin).
Geceye, Lucila Sola ile katılan Dolce & Gabbana içindeki Al Pacino ve Burberry içindeki Hugh Dancy ile neredeyse gecenin en şık kadını olan Armani Prive ile Claire Danes.
  • Hala IFW mi sayıklıyosun diyeceksiniz ama HT Gazetesinde yer alan iki ayrı yazıya katılmadan değinmeden edemiyeceğim. Ancak başta şunu söylemek istiyorum, Istanbul'u diğer saygın moda haftlarının ''mahşerin 4 atlısının'': Milano, Paris, London, New York; içine sokma çabaları var. Yavaşşş. Henüz Barcelona, Los Angels, Sao Paola FWlerin bile bunlara aynı gruba sokulmadığı bir platformda ''siz kendinizi ne zannediyorsunuz'' derler adama. Orada bulunmadım ama giden insanlar defilelerin mükemmelliğinden bahsederken, rezil organizasyondan şikayet ediyorlardı. Böyle mi gireceksiniz bu AList şehirler arasına. Onca yıl aklınız neredeydi hem? Evet büyük oynamak gerekir, ancak adım adım ...
Kuyruklu güzeller Tina Fey; Oscar de la Renta ve güzeller güzeli Eva Longoria Parker; Robert Rodriguez ile.
  • Elif Key'in ve Esra Çoruh'un HT'deki yazılarına da değinmek isterim. Birkenstocklarını, eteğini ve t-shirt'unu üstüne geçirip gittiğini söyleyen Elif Key'e kocaman bir alkış. Ben de orada bulunsaydım, aynen Birkenstocklarım, şortum ve de trendy bir gömlekle boy gösterirdim sanırım. Esra Çoruh ise gelen konukların ''görmemişliğinden'' yakınıyordu. Kadın haklı ! Sokak Moda Blogları sayesinde Avrupa Moda haftalarına katılan sıradan insanları gözlemleyebiliyoruz. Hepsi trendy ama hepsi sade. Ben de bir çok görselleri sizlerle paylaştım Ece Sükan, Deniz Berdan, Burcu Esmersoy gibi güzeller oldukça şık ama sadelerdi. Makyaj ve saç konusunda demek istiyorum. Ama gelin görün ki bloggerlar ve blogger olmayan diğer senden benden insanlar... Ahh onlar ... Hepsinde de bir değişik hava. Anlıyorum hepiniz de heyecanlısınız ama, abartıya gerek yok ! Hele bu yaz sıcaklarında makyaj ?? Şu kızların güzelliklerini makyajla bozma huylarına, makyaj yaptıkları zaman kendilerini daha güvenli ve güzel hissetmeleri fikrini anlamıyorum ... Yine de erkek moda bloggerlarını gördüm de en iyi duruşlar onlardaydı sanırım.
Cheryl Hines, karizmatik (evet isim cidden karizma değil mi ?) Zac Posen ile, Modern Family yıldızı Sofia Vergera hatlarıyla bana Sevda Demirel'i hatırlatsa da Carolina Herrera'sı içinde oldukça alımlı. 
  • Bir diğer konu ise yaratıcılık. Rahşan Gülşan bugünkü yazısında kendilerini Türkiye'nin en büyük starları ! (çakmaaaa) zanneden Hande Yener ve Demet Akalın'ın Lady GaGa'laşma hevesinden bahsetmiş. Ancak bunu yaparken kendisi komik duruma düşmüş zira -sağır sultan bile biliyor- ''Sopa'' videosu GaGa'dan değil İngiliz Cheryl Cole'dan arak. Evet neticede arak, ama en azından bir haber yapıyorsan biraz daha özenle hazırlayabilirsin. Gelelim Rahşan'ın asıl konusuna. Yavrucum -böyle diyorsam bana kızma, seni çok seviyorum ve hergün merakla takip diyorum- sen ne zaman gördün ki bizlerin orjinal işlere imza attığını, en sevilen TV Yapımlar, Reality Showları hepsi arak, yerli malı yurdun malı olarak lanse edilen yapımlar bile birebir kopya.
 Şık ve uyumlu çiftler iş başında. Giorgio Armani içindeki Jennifer Westfeldt ve John Hamm. Yanında ise Tom Ford giyen Jimmy Fallon ile MaxMara giyinen Nancy Juvonen.

          Medya alanının içinde olduğu birçok iş sektöründe torpilin ön plana geçtiği yerde yaratıcılıktan yoksun adamların işe alınmasının sonucu budur. Daha geçtiğimiz günlerde düzenlenen IFW'de bile bu konuda bilgili bloggerlar tasarımlarda yabancı modacılarının izlerinin çok olduğunu vurguladılar. En basitinden ben bile hakkında yazacağım bir konuyu başka bloglarda gördüğüm zaman duraklayarak kendi bloguma alıyorum. Evet neticede fikir benim fikir ama hakkında daha önce zaten çokça yazıldı. Her neyse, sonuç ne mi oluyo Acun Bey, Survivor'u, Var Mısın Yok Musun? 'u Türkiye'ye getirir ve ayakta alkışlanır. İlham almak o kadar kolay ki, ancak siz sadece gün boyu İstiniye Park'ta gezinerek ''biz sanatçıyız'' deyin. Sizin sorununuz ne biliyor musunuz ? Ayna karşında GaGa videosu çıktığı anda eline parfüm şişesini alıp mikrofon yapıp 15 yaşındaki teenage kızlardan farkınız olmadığını anlamamanızdır.


Calvin Klein Collection'ı seçen Matthew Fox ve eşi Margherita Ronchi. Yanında ise bana MET Costume Institue Gala'daki Zuhair Murad içinde poz veren Jennifer Lopez'i anımsatan görüntüsüyle Lea Michele.(pek de şık sayılmaz.)
  • Şimdilik bu kadar dağılabilirsiniz.
Gecenin en şık iki isme ise sona saklandı.
Marchesa ve Louboutin'leri ile Heidi Klum diğer tarafta ise Giorgio Armani içinde George Clooney

10 yorum:

  1. ifw sokak modası görüşüne kesinlikle katılıyorum! İnsanlar casual şıklığın veya sadelik içerisinde güzel görünebileceğini niye anlamaz. İlla saten gece kıyafeti modunda elbiselerle mi etkileyici olabileceklerini düşünüyorlar hala?
    Emmy awards a gelince Anna Paquin nedir oyle, Alexander Mcqueen giymeye layık görmüyorum onu!zaten kendisinden ve oyunculuğundan da pek hoşlaşmıyorum..Bence de en şıklar başta Heidi, Eva Longoria ve Emma Blunt..Tina Fey de gayet farklı olmuş, bu da bir artı!

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle Alexander McQueen'de bir ağırlık vardır, Anna taşıyamamış bunu. Hatırladım da Cate Blanchett ne güzel taşımıştı Cannes'da.

    Tina'ya gelince ben de hayli şaşırdım. Şık, alımlı ve zarif durmuş. Vogue'a kapak olduğunda ne alaka demiştim ama Anna Wintour'un bir bildiği varmış demek :P

    YanıtlaSil
  3. Jamesss...
    Oben ve Onur senden çekinmeye başlamış...
    Köşeleri sallantı halinde :)

    YanıtlaSil
  4. o köşeleri ele geçireyim, dile benden ne dilersen :P

    YanıtlaSil
  5. IFW'nin 5. büyük olduğu/olacağı iddiası, PAOK veya Karpaty Lviv'i yenen büyük takımın bu sezon Avrupa Ligi şampiyonu olacağı iddiası gibi. Nitekim bu takımları bile eleyemedi futbol büyükleri ya, o ayrı konu. Ne demiş şair: Ağır ağır çıkacaksın bu merdivenlerden...

    YanıtlaSil
  6. benzetme de tam yerinde olmuş ...

    YanıtlaSil
  7. ifw 'de en büyük 5. şehir olmak bir yana dursun önce biz kendi milletimizi tatmin etsek daha iyi olur sanırım.Genel olarak ifw'yi takip ettim, birkaç defileye vakit buldukça gidebildim.İşin garip yanı şurda başlıyor galiba;insanlar ifw davetiyeleri herkese gitmiyor,onları elde etmek zormuş düşüncesinde heralde ki tavırlarda nitekim öyleydi.oysa herkes vaktinde davrandığı sürece bir maille davetiye alabilir,iş bu kadar basit bunu abartıp büyük bir marifetmiş gibi gezen insanları anlamakta zorluk çekiyorum.İşin garibi bilmeyen kişileri öyle yönlendiren bloggerların da olması.Bu aslında gene olan birşey ve değiştirmek pek o kadar kolay değil,birazda zihniyetle alakası var bu işin..Her neyse konuyu dağıtmayalım.5. olmayı düşünmeyi bırakıp daha iyi pr larla çalışılıp daha iyi organizasyonlara imza atmayı düşünürsek bence en önemli adım atılmış olacak.
    casual şıklık konusuna tamamen katılıyorum ki verdiğin örnekler cuk diye oturmuş.Özellikle Ece Sükan demeliyim!
    Emmy ödüllerinde benim favorim ise saçı,makyajı ve kıyafetiyle Claire Danes oldu!

    YanıtlaSil
  8. Aysu yorumunu cidden beğendim, aslında bu konuda içimde daha biriken çok fazla şey var, ancak kendimi frenlemek zorunda kaldım ...

    gördüm ki bazı bloggerlar kendileri hakkında doğru söylenen şeyi hazmedemeyip çemkirmeye başlamış, eğer ben de burda ağzımı geleni söylesem başıma işler alırım diye korktum =) elbet bunun da zamanı gelir belki, bir şekilde inceden inceden söylemeyi bilirim, çünkü cidden doluyum.

    claire danes, benim de favorim oldu. Heidi Klum sonrasında tabiki :P Hatta kendisi yarın günün stili köşesinden sizlere göz kırpabilir :))

    blogunu çok beğendimi de söylemek isterim, ama son birkaç günüdr izleyemiyorum yeni blog, sorun kalksın hemmen izlemeye alıyorum :P

    YanıtlaSil
  9. öncelikle blogunu yeni inceleme fırsatı buldugumu ve çok beğendiğimi söylemeliyim.

    konuşulan konuda ben de bir iki cümle söylemek isterim her ne kadar geç kalmış olsamda.daha yeni bir blog acan ben kendime blogger bile diyemezken ifw tutumunu sergileyen bazı bloggerlardan daha blogger biriyim diyebilirim galiba.saçma sapan bir cümle oldu ama öyle.çemkirme olayına şahit olmuş biri olaraktan cidden söylenecek çok söz var aslında.Aysununda dediği gibi o kadar kolay ki davetiyeleri almak.bloggerları aracı etmeye hiç gerek yok bile.(bakınız benim bile elimde fazladan kullanılmayan davetiye vardı)ama tabi bilmeyen arkadaşları sen bir blogger olarak bilinçlendirmezsen ki blogun direk moda hakkında o zaman bu senin ayıbın olur bana göre.insanlar kendilerine ragbet edilsin diye yapıyor heralde ne biliyim.onlara gidip bende istiyorum demek yerine ara tasarımcıyı ona de!direk davetiyen elinde!
    yapabilicek pek birşey yok...insanlar yaptığı şeylerin ne kadar büyük olduğunu(!) göstermek için böyle yapıyor olsa gerek..

    YanıtlaSil
  10. teşekkürler jane austen , yorumun beni çok mutlu etti =)

    ahh keşke elindeki o fazladan davetyeler benim elime ulaşabilseydi :)

    evet bazı bloggerlar varki kendilerini celebrity gibi hissediyolar, yüklü miktarda kişi onları izliyor diye kendilerini kaliteli şeyler yapıyolar zannediyolar bir de ...

    neyse bu konularda çok doluyum :) en sonunda artık elimi eteğimi çektim, sadece sevdiğim blogları okuyup yorum atıp, ben de burda yazıyorum, diğer şeylerle ilgilenmiyorum ...

    YanıtlaSil