20 Haziran 2010 Pazar

SEX AND THE CITY 2 (THE MOVIE & THE OST)

Nihayet, evet nihayet...hem vizyona bir hafta geç girdi hem de ben ancak bir hafta sonra seyredebildim. İşte Sex and The City işte New Yorklu 4 muhteşem kadın. Carrie, Samantha, Charlotte ve Miranda ...Sarah Jessica Parker, Kim Cattrall, Kristin Davis ve Cynthia Nixon.
IMDb'nin 10 üzerinden 3.1 vermesi nedeniyle ve de birinci filmin çok gereksiz bir içeriğe sahip olması yüzünden bir taraftan kendimi kötü bir film izlemeye hazırlamışken diğer tarfatan da milyonlarca kez izlediğim fragman ve bu muhteşem 4lü ayriyetten filmi izleyen arkadaşlarımın övgüleriyle beraber heyecanım iyice artmıştı.

Ve bekelenen an gelir, salon kararır arka planda Alicia Keys sesiyle Empire State of New York / I love youuu Nuuuyorkkkk diye şarkı çalıp, şehrin en tanıdık, meşhur güneş altında parıldayan gökdeleneleri bir bir arzı endam eder. Durun ! işte apartmandan çıkıp bize doğru gülümseyen Carrie değil mi ?? evet evet ! ve artık film başladı işte. Liza Minelli ve gay düğün'ün ardından 4New Yorklu kadın ''I don't think we're in Kansas any more'' diyerekten lüks cenneti Abu Dhabi'nin görkemli oteline yoksa saray mı demeliydim, giriş yaparlar. Carrie'nin ''sparkle'', Samantha'nın ''seks'' arayışı, Charlotte'un iç çamaşırı giyinmeden üstüne beyaz atlet geçiren bakıcısı ve Miranda'nın patronu dışında konu yok. Ki aslında bunlarda geri planda filmi süsleyen detaylar. Ancak filmde yapılan o komik esprilere ve de ince politik göndermelere de sözüm yok ! Başarılı olmuş, peki ya peçe altından patates kızartması yiyen kadına ne demeli. Ya Samantha'nın Baharat Çarşısında erkeklerin ortasında sergilediği o hareket.

Milyon dolarlık gardrop, ultra lüks markalar, mücevherler, şaaşalı davetler, Miley Cyrus ve Penelope Cruz. Film aslında 3.1i hak etmez, çünkü konu yok, ama bu nasıl iştir ki yaklaşık 3 saat boyunca bir dakika sıkılmıyosun, gözünü ekrandan alamıyosun ve bittiğinde üzülüyosun. Tanrım yoksa lüks düşkünü müyüm ben ?? OMG :P

Filmin soundtrack albümüne bakacak olursak ise birinci sınıf sanatçıların yer almasına rağmen şarkıları pek beğenmedim. Liza Minelli, Natasha Atlas, Dido, Cee Lo, Jennifer Hudson, Leona Lewis, Cyndi Lauper, Erykah Badu ve Alicia Keys. Albümde aynı zamanda filmdeki erkek koroların söylemiş oldukları şarkılar dışında, muhteşem dörtlünün kareokesi de bulunuyor. Hımm ve filmin cidden eğlendiren ve benim de summer hit olarak seçtiğim şarkı Ricki-Lee // Can't Touch It. Ha unutmadan bir de Euphrates Dream; SATC albümünde mezdeke :P

Herşey filmden ne beklediğinize bağlı. 6 sezon + 1 film'in ardından değişen hiçbir şey yok. Konu aynı, odan noktası aynı, izleyiciyi kendine çekme stratejisi aynı. Yok abi ! benim karnım tok bu yalanlara diyosanız, izlemeseniz de olur, ama olur da izlerseniz hiç pişman olmazsınız. Bu arada filmin 3.sü hakkında dedikodular çıktı bile ! ''3. mü ?? Ohh Tanrım '' dediğinizi duyar gibiyim, ama bir spin-off olarak kızların 80lerdeki hallerini çekmeye çalışsalar sanırım hiç de fena olmaz.

8 yorum:

  1. ben yine de çok sevdim ya :) çok eğlendim, eleştirmenlerin yerden yere vurması da oldukça saçma geldi.

    YanıtlaSil
  2. eleştirmenlerin ne dediğini hiç okumadım, ama aslında senaryoda bazı saçmalıklar ve yarım kalmışlıklar var, amma velakin kim takar. viva la satc =)

    YanıtlaSil
  3. satc 1'e eleştirim hiç birşeyin(oyunculuk, kostüm ,akış ,mekan)dizideki kadar doğal olamayışıydı.Amerikan sinemasının hatası bu,işi fazla ciddiye alınca harşey yapaylaşıyor.2. ile ilgili korkumda bu ,halbuki dizinin her bölümünü 2'şer kere seyrettim. Sonuçta senin fikrin ne ?hayranlarını memnun eder mi?Yoksa sadece değişik birşeyler mi görmüş oluruz (Umarım bitmeden sinema da izleyebilirim)

    YanıtlaSil
  4. filmin senaryosu yok ki, sadece görüntüsü var ama bu da bana yetiyor. satc üzerine oturup tez yazmıyorum, sadece biraz eğlenmek, kızlarla buluşmak bahanesi :)

    YanıtlaSil
  5. Ben 2. yi 1. den çok daha fazla beğendim ve daha çok fikir ve mesaj buldum. tek eksik hani vaktiyle o ressama(malum barışnikov) çocuk istemiyor diye kızıp şimdi çocuk düşünmemesi ..tek açık bu bence ..

    YanıtlaSil
  6. @modaburda
    sana kesinkilke katılıyorum. ben 1. filmi seyrettikten sonra '' nasıl yani ?? '' falan demiştim. sadece arka arkaya sıralanan markalar vardı, sanki uzun metrajlı reklam filmi çeker gibi. ancak 2ç film öyle değil. hani konu içerikleri dizdeki kadar yoğun olmasa da güzel bir akış var. bence boşa çıkmazsın, yani seyredenlerin büyük bir çoğunluğu beğendi, eleştirmenlerin aksine .. diye yorum yazıcaktım, ama ben cevap verene kadar izlemişsin zaten :)

    YanıtlaSil
  7. Satc 2 ve ben cok acemiyim henüz 6. sezon bile bitmedi ve hala bazılarına ılham vere bildiğine göre konu sacma degıl içerikte boş degıl bu sadce hayat!!! Politika yada sanat filmi degil kısacası hayatın kendısı...

    YanıtlaSil