16 Aralık 2010 Perşembe

THE APACHI PIECE

The Black Eyed Peas için bildim bileli en eğlenceli grup derdim. Son albümlerin, - The Beginning'i dinlememle beraber ise grubun fazlaca apaçi müziği etkisinde kaldığını fark ettim. Elektronik müzikle - apaçi müziği arasındaki sınır çizgisi de denebilir.

''The Time (Dity Bit)'' ile başlayan albüm bana kalırsa grubun bugüne kadar yapmış olduğu en vasat şarkılardan (en azından single olarak yayınlanan) ve de sanki ''THE END'' içinde yer edinemeyip yeni albüme sarkmış bir şarkı gibi duruyor. ''Light Up The Night'' gibi vasat ve ''Do It Like This'' gibi apaçi beatlerinin olduğu şarkılarla dolu olan albümde Fergie'nin değişik ve çocuksu vokalleriyle de karşılaşıyoruz bknz ''Love You Long Time'' ve ''Just Can't Get Enough''. Bu tanımı daha önce başka bir şey için yaptığımı da hatırlıyorum ama bu tür şarkılar işportada satılan bebeklerin çığırttığı şarkılara ya da 90ların ucuz disko şarkılarına benziyor.

''Xoxoxo'' ve ''Someday'' ise abümde sanırım en beğendiğim şarkılardan ikiis. Özellikle Someday'in de diğer şarkılar yanında daha slow kaçtığını vurgulamalıyım. ''Whenever'' Fergie vokallerinin ağır kaçtığı ve yine daha slow sularda yüzen bir parça. ''Meet Me Halfway''in başka bir yorumu da denilebilir.

Albümün en süper şarkısı ise ''Fahion Beats''. Modanın öne geçtiği romantik-komedi filmlerinin soundtrackinde muhakkak yer alacak bir şarkıdır bence. Araya bir de Fransızca sokmuşlar, şarkının sonuna doğru ise yer yer sizi sinir etse de aynı zamanda afrodizyak etkisi verebilecek Fergie vokalleri de radardan kaçmasın :) Tamam tamam kabul ediyorum kedi miyavlaması gibi.
''Enchante, comment allez vous. Tres bien merci et vous. Super good, super nice. Salt and pepper,Sugar and spice. Space sugar case to the moon let's go. Coco Chanel, Maralyn Munro.Cat walk, fashion show. Runway, fashion show. Tall man, radio, G6, I don't know.''

''Don't Stop The Party'' ise dans pistine atlamız için kıçınızı tekmeleyen yegane şarkı. Sözleri ise tekerleme gibi şahane. ''Im old school like Biblical futuristic next level''.

12 şarkının yer aldığı albümden sadece 3 şarkıyı favorim olarak kaydettim, bana kalırsa gerisi boş. 5 üzerinden 2 derim ben. Bir önceki albümde futuristik ve elektronik volumelerle yakalamış oldukları başarıyı ! bu sefer pek devam ettirememişler gibi. En yakın zamanda The END öncesine dönmelerini dilerim.

Hugs and kisses
xoxoxo 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder