20 Ocak 2010 Çarşamba

LOS ABRAZOS ROTOS

Whoaaw bugün sonunda seyrettim şu muhteşem filmi, en sevdiğim oyuncuların başında gelen Penelope Cruz ve yine en sevdiğim yönetmenlerden biri olan Pedro Almodóvar'ın ortak çalışması olan Los Abrazos Rotos.

VC Barcelona sayesinde aşık olduğum Cruz bir kez daha beni büyüledi, yine de onu daha önce Volver'de ve VC Barcelona'da daha başarılı bulmuştum. Todo Sobre Mi Madre sayesinde keşfettiğim ve o günden beri bende bir tutku haline gelen Almodóvar ise yine beni büyüledi.

Sinema hakkında engin bilgilerim olmadığı için sizlere yapabileceğim tek şey sadece türkçe'nin bana elverdiği kadar sıfatı kullanıp filmi övmek olucak.
Senaristliğini ve yönetimini Almodóvar'ın yapmış olduğu filme gelicek olursak 50lerinde kör bir yönetmen Mateo (Harry Caine), onun yardımcısı (menajer, prodüktor ne derseniz) Judith ve oğlu Diego. Elbette bir de oralarda bir yerde duran Lena.

Diego, annesi Judith'in bazı şeyleri kendisinden sakladığını söyler ve bir gün annesinin Madrid dışında olduğu zaman Mateo'dan ona herşeyi anlatmasını ister. Bir anda kamera 14 sene öncesine döner ve olay başlar. Tabi 14 sene öncesi ve sonrasının bir diğer kahramanı da Ray X- ki yine filmde kilit bir noktada durur. Herşeyi öğrendiğini sanan Diego ve her şeyi anlattığını zanneden Mateo ise yanılmaktadır, Judith'in Madrid'den geri dönmesiyle bir çok yeni şey de açığa çıkar !

Bu arada hikaye bu kadarla da sınırlı değildir; film içinde film diyerekten Los Abrazos Rotos içerisinden bir de ''Chicas y Maletas'' (Kızlar ve Bavullar) çıkar. Elbette şaşırmayacağınız gibi filmin başrol oyuncusu Lena'dır, yani Penelope. Burda bir de devreye Lena'nın aşığı Ernesto devreye girer.

Geçtiğimiz sene Cannes'da gösterime girdikten sonra sonbahardan itibaren vizyonlara da dağıtılan filmi görmek için hala şansınzı kaçırmış değilsiniz ! Şuraya göz atarak size en yakın sinemaya gidebilirsiniz.

Altın Palmiye'yi ele geçiremeyen Almodovar, Golden Globe ödül töreninden de 'En İyi Yabancı Film' kategorisinden boş döndü. Bakalım bir kaç gün sonra açıklanması beklenen Acadamy Ödüllerinden adaylık koparabilecekler mi !
Belki yazımla sizi etkiyemedim ama, bence kesinlikl izlenmesi gereken filmlerin başında geliyor. 5 yıldızı da hak ediyor.

4 yorum:

  1. Bende dün izleye bildim sonunda ve herzaman ki gibi oyunculuğa laf edemiyorum Penelope iyi ki varsın annem <3 =D

    YanıtlaSil
  2. gec gordum bu postu almodovar baska tabi ama almodovar ve penelope diyince aklima hemen volverde penelopenin sarki soyledigi sahne gelio...volverrrrrrrrrrrrrrrrrr
    http://www.youtube.com/watch?v=DZoXaSxBdX8&feature=related

    YanıtlaSil
  3. eveeet biliyırum o sahneyi, ve cidden volver muhteşem ötesi bi filmdi. penelopenin şarkı söyleişi aklımdan çıkmıyo resmen. bu arada muhakkak todo sobre mi madre'yi de seyret eğer seyretmediysen :)

    YanıtlaSil