10 Şubat 2010 Çarşamba

THE XX // XX

2009da hayatımda giren bir diğer muhteşem grup The XX'in albümü XX'i sonunda dinleme şerefine ulaştım. Evet onları dinlemek cidden bir şeref çünkü cidden başarılı bir albümle karşı karşıya kaldığımı belirtmeliyim.

Aslında bakarsanız albümün hemen hemen her yerinden kasvet fışkırıyo, eh Britanyalı indie bir gruptan başka ne beklenirdi, dediğinizi duyar gibiyim :) 2005 yılında kurulan grup geçtiğimiz yaz aylarında da ilk albümleri XX'i yayınladılar, gördüğünüz gibi bayaa geç keşfettiğim bir grup. Ancak siz de benim gibiyseniz bu yazı size göre o zaman.

Albümü çalmaya başladığınız anda ilk çalışma ''Intro''. Zaten albümde genel olarak neyle karşılaşcağınızın sinyallerini hemen veriyor. Biraz karanlık, biraz depresif, biraz da chill-out.

''Crystalised" "Basic Space" "Islands" & "VCR'' albümden yayınlanan 4 single. Açık konuşmak gerekirse tüm şarkıların içinden en az beğendiğim, aşbümden yayınlanan ilk single olan Crystalied. Albüm içerisinde yer alan ''Fantasy'' ise bir diğer benimsiyemediğim şarkı, sözü az müziği bol olan şarkı, aslına bakarsınız uyku öncesi birebir ve o anki mod için şahane :) ama gün içerisinde müzik dinlerken seçiceğim bir çalışma değil :)''Heart skipped a beat'' şarkısında ise ritm biraz daha yükseliyo ve bu da yine onu benim favorim yapıyo . Sizleri hemen yakalıyan ve yine oldukça başarılı olan bir diğer şarkı ise albümden yayınlanan 3. single; Islands. Ki bence single olarak yayınlanan parçaların arasından en iyisi.

Vee albümün en iyi şarkısı Night Time hatta o kadar iyiki son zamanlarda dinlediğim en iyi parça da diyebilirim onun için. Neden henüz single olarak yayınlanmamış onu da anlayamadım açıkçası. Elbette bir de Stars ve Shelter; Nihght Time kadar olmasa da yine oldukça başarılı paçalar.

Sonuç olarak 11 parça. 2 Muhteşem şarkı, 3 vasat, 2 iyi ve 4 çok iyi çalışma olarak sıralama yapacaksam, 10 üzerinden 7.5 yıldız da veririm :)

Ayrıca grubun Floance & The Machine için yaptığı You Got The Love remix'i ise yine oldukça başarılı. Onu da dinlemenizi öneririm.

Albüm genel olarak chill-out olarak da değerlendirilebilir sanırsam, en azından dinlerken beni oldukça rahatlattı. Bir şişe şarap, dostunuz ve inanılmaz güzellikteki sohbet tadında oldukça başarılı bir albüm. İşte karşınızda önümüzdeki yılların hit Indie Grubu !

İyi Dinlemeler.

1 yorum:

  1. mükemmel bir albüm bu. ama florence'ı daha çok seviyorum :)

    YanıtlaSil