Hayatımızın olmazsa olmazı müzik dedik ve bir ay boyunca sınırsız şarkı dinledik ! Bazıları en şanslılarıydı çünkü tüm ay boyunca onları daha fazla dinledim. İşte benim Nisan ayının Top Songs'u.
ay boyunca song of the week olarak seçtiğim şarkılar
LADY GAGA ft. BEYONCE.- TELEPHONE (1 WEEK)
SHAKIRA.- GYPSY (1 WEEK)
DAVID GUETTA ft. KID CUDI.- MEMORIES (1 WEEK)
KELIS.- ACAPELLA (1 WEEK)
Bunlar dışında ;
Mine Vaganti (Pink Martini- Nina Zilli ve Baccara) ve A Single Man (Abel Korzeniowksi-Booker T & The MG's ) filminin müzikleri ve The Pacific dizisi için cnbc-e'nin hazırlamış olduğu cd'de yer alan Bella Ciao, La Vie En Rose ve Katjusha.
Cheryl Cole ft. WillIam :3 words Oceana: La La
Christina Aguelira: Not Myself Tonight
Train: Hey Soul Sister
The Courtneers: You OverDid It Doll
Uzun zamandır dinlediğimiz Christina Aguelira sonunda Not Myself Tonight şarkısına da klipledi; henüz izlemediyseniz ...
Ve önümüzdeki ay çıkıcak albümler; Sex and The City // OST Toni Braxton // Pulse Keane // Night Train Stereophonics // Keep Calm And Carry On Macy Gray // The Sellout LCD Soundsystem // This Is Happening
16 Nisan itibariyle ülkemizde de vizyona girebilmiş- aynı zamanda (29.IFM Akbank Galalaları kısmında da gösterilen) ödül avcısı (-bknz. Venice Film Festival / Bafta Awards / Golden Globes & Academy Awards) bir ilk film olan Tom Ford imzalı ''A Single Man''.
Film; yaklaşık 15 yıllık sevgilisi Jim'i (Matthew Goodekay) kaybeden 52 yaşında bir İngiliz Edebiyatı Porfesörü olan George Falconer'in (Colin Firth) son günü üzerine kurulu. Sevgilisini kaybettikten sonra bir anlamda ölmek ve yaşamak arasında sıkışıp kalmış, hayatın anlamını sorgulamaya çalışan George'un en büyük desteği (ya da her neyse) ise en yakın arkadaşı eşinden ayrılan Charlie'dir (Julianne Moore).
Filmin yönetmeni ve aynı zamanda romandan (Cristopher Isherwood) sinemaya uyarlayan isim Tom Ford olunca, ortaya ne kadar estetik, stylish bişey çıkabileceği ise zaten tahmin edilebilir birşey. Tüm bu çekimler filan acaba eğer Tom Ford olmasaydı nasıl olurdu diye çok merak ettim. (Açıkçası hiçbir zaman başka bir film için bunu düşünmemiştim). İşin içine 60 yıllar girince stil ikonu kavramı da birden bire ortaya çıkıyo. George'un giydiği o muhteşem kostümler hepsi de Tom Ford Menswear ürünü ve kesinlikle muhteşemler. Peki ya Charlie'nin saçlarına ne demeli ! Ohh Charlie/ Julianne Moore demişken, keşke filmde onu biraz daha uzun izleyebilme imkanımız olsaydı :)
Filmin teması kaybedilen bir aşk, hayatı sorgulama, anı yaşama felsefesi üzerine kurulmuş olsa dahi, alt metin olarak (en azından görüntülerle) bir dönemi de biraz daha yakından tanıma fırsatı bulabiliyoruz.. Kıyafetlerden, saçalara, makyajalra, Aldous Huxley ve Truman Capote romanlarına göndermeler, bardaki gece hayatı ve üniversite yaşamı, arabalar ve banliyo ...
Filmin müziklerine gelicek olursak ise 19 şarkıdan oluşan dört dörtlük bir soundtarck albümü ile karşı karşıyayız. Abel Korzeniowksi imzalı mzüiklerin (Golden Globe & Sn Diego Film Critics Nominee) yanı sıra dönemin parlak ismlerinden olan Etta James ve Booker T. & the M.G.'s de filmde/ albümde şarkılarıyla var olan isimlerden. Özellikle Green Onions şarkısı eşilğinde Charlie ve George dansı filmden akılda kalan güzel ve eğlenceli sahnelerdendi.
Carpe Diem / Seize the Day ile yola çıkmış hikaye bence ''must see'' bir movie olaraktan en yakın sinemaya gidilip seyredilmesi gereken bir filmdir. Filmden çıktıktan sonra siz de bir Tom Ford kostümüne sahip olmak, soundtrack albümünü anında edinebilmek veyahutta saçlarınızı Julianne gibi yaptırmak isteyebilirsiniz =)