Tüm haftasonu evden çıkmadan izlediğim MTV Top 100 of 2004 vs vs diye geçen ergen yıllarım... Müziğin hayatımdaki yeri eskisi kadar ağır basmasa da aylar boyunca sadece 90'lardan kalan bir parçaya takılsam da elbette "anything popular is my friend". Türümüzü belirlediğimize göre baştan anlaştık sayılır.
20 Norah Jones // Miriam
Grammy'lerde tek bir gecede kucağa sığmayacak kadar ödüller kazanmak söz konusu jazz/ country albümü olunca 26 Milyon gibi olağanüstü başarılara imza atan bir de bunun üstüne "My Blueberry Nights"ı ekleyen Norah Jones son zamanlarda eski parlak zamanlarını yaşamıyor. Baharda çıkan "Little Broken Hearts"ın bana ulaşması sonbaharı bulmuştu. Belki de böylesi daha iyi olmuştu. Albümde yer alan "Miriam" senenin en smooth şarkısı olarak da liste başı olur.
19 David Lynch // Pinky's Dream
Lynch filmleri mi? Lynch müzikleri mi? Unutulmaz "Blue Velvet" sinir geren "Mulholland Dr." ve korkuyla gevşemenin bir arada olduğu "Twin Peaks" müzikleri. Lynch her ne kadar uzun süredir sinemadan uzak dursa da 2011 sonlarında çıkarttığı "Crazy Clown Town"dan yayınlamış olduğu aynı adlı şarkının videosuyla ortalığı pek bi rmeşgul etmişti. Ancak albümden "Pinky's Dream" tamamen farklı. Donna Hayward ve Diane Selwyn bir araya gelmiş gibi.
18 Metric // Youth Without Youth
Kanadalı indieci gençlerin beşinci stüdyo albümü olan "Synthetica" bu yaz benim de radarımdaydı. Konsere Türkiye'ye gelen grubun en popüler şarkısı "Youth Without Youth" biraz dans biraz indie. Bir de tam bir gençlik marşı.
17 The Weeknd // Montreal
2011 yılında art arda üç mixtape yayınlayan Kanadalı The Weekend geçtiğimiz kasım ise "House of Balloons", "Thrusday" ve "Echoes of Silence"ı "Triology"de bir araya getirdi. The Weeknd'i ne kadar beğenirsiniz orasını bilmem ama uzun zaman önce popülaritesi sönmeye başlayan R&B'yi daha kaliteli şekilde canlandırdığı açık. Ses biraz MJ biraz Usher. Albüm kapakları konusuna girmiyorum bile. Favorim "Echoes of Silence"tan "Montreal".
16 Calvin Harris ft. Florence Welch // Sweet Nothing
Rihanna, Ellie Goulding, Usher ve Kelis Harris'in son zamanlarda çalıştığı en popüler isimlerden. Ancak ortaya çıkan işlerden en başarılısı kuşkusuz Florence Welch ile kaydettiği "Sweet Nothing".
15 Florence & The Machine // Spectrum
"Lungs" ne kadar güzeldi. "Ceremonials" daha da güzel. Jesus-like tavrıyla her bir şarkı kendine özel, her bir video "oh my my". Yeni albüm isteriz Florence!
14 Muse // Survival
Londra Olimpiyatları'nın resmi şarkısı olan "Survival" "The Resistance" kadar güçlü olmayan ancak ona çok benzeyen kardeşi "The 2nd Law"da da yer alıyordu.
13 Grimes // Oblivion
Kanadalı Claire Boucher 2012'nin en iyi yeni olmayan yeni çıkış oldu. Dazed kapağındaki tavrı, popülaritesi şarkılarından daha fazla olan videoları.
12 David Guetta feat. Sia // SheWolf (Falling to Pieces)
Yıllardır aynı şarkıyı yaptığını sandığım Fransız DJ Guetta'dan sonunda yeni bir şarkı. Yanında ise Avustralyalı Sia. Videoda ise kurtlar, dağlar, grafikler. Ne kadar beğendiğimi anlatamam.
11 Gotye feat. Kimbra // Somebody That I Used to Know
2011 yazına ait bu parça sene içinde bu kadar popülerken ardından hala dinlenilmeye devam ederken 2013'te de favori olmaya devam eder mi? Eder.
10 Alanis Moristte // Numb
Senenin en iyilerinden olan "Havoc & Bright Lights" demir gibi bir albüm. "Celebrity", "Guardian" en favorilerimden olsa da "Numb"ın yeri bambaşka. Sonbaharda ilaç gibi gelmişti.
9 Azealia Banks // 212
Aslında listede olması gereken sadece Banks. Çok mu sinirlendiniz. Küfür edemiyor musunuz. Azealia Banks'ten kaçırılmayacak fırsat. Açın şarkılarını ve ona eşlik edin.
8 Walk off the Earth // SummerVibe
"Akdeniz Akşamları"nın Amerikacası ama olsun. Dinlerken sen bir rahatla, bir huzura kavuş. Bir ayaklarının fotoğrafını çekerek instagram'da paylaş. Valla yaz bambaşka. Hem geçtiğimiz yaz Küçükçiftlik'teki performansları da 10 numaraydı.
7 Carly Rae Jepsen // Call Me Maybe
Şarkı; listenin 20 numarasında olsaydı beni ciddiye almaz ve sayfayı kapatırdınız diyerekten bu kadar tepede. Senenin ilk yarısı boyunca şarkının abaza bir siyahi rapper tarafından söylendiğini sanmıştım. Haziran'da tanıştığım zaman ise kendisinden kopamadım. Sonra bir de gizliden gizliye şarkı her çıktığında televizyonun sesini falan açtığımı fark ettim. (Allasen TV'den şarkı mı dinlenir dediğinizi duydum!) Her neyse sonra Amerikan Olimpik Yüzme takımı ve A&Fitch'ciler de şarkıyı parodileştirdiğinde engel olamadan dinlemeye devam ettim. Merak etmeyin indirmedim ve iPod'uma koymadım. Hem "Gangnam Style" dinleyenler olaraktan beni eleştiremezsiniz.
6 Arcade Fire // Abraham's Daugher
"Hunger Games"de Jennifer Lawrence sonrasında en dikkat çekici şey elbette filmin müzikleriydi. Taylor Swift yapmış olduğu soundtrack'le ödül sezonunda öne çıkadursun Arcade Fire'ın şarkısı mitolojik atmosferiyle ağırlığını koydu bile.
5 Adele // Skyfall
Son filmlerle kuruyup gitmiş bir geleneği yeniden canlandıran Adele sadece senenin en iyi şarkılarıdan birini yapmakla kalmadı aynı zamanda Bond tarihine de adını yazdırarak "Bööö Adele'den Bond şarkıcısı mı olur!" diyenleri de morartı. Jack White cooldu da ne oldu?
4 Madonna // Girl Gone Wild
8 Haziran akşamı hala aklımdayken videosuyla "AfterTaste"in en büyük örneği olurken koşu bandında bana yegane enerji veren şarkıdır kendisi. Ye he ye, yei ye!
3 Drive Soundtrack
Bütün kışı, ardındna bütün baharı, ardından bütün yazı, ardından bütün sonbaharı ve ardından yine başlayan bütün kışı Kavinsky/ Lovefoxx "NightCall" ile geçirdim diyebilirim. Deri eldivenler ve onun getirdiği hava, soğuğu içinize çekin ve yollara düşün. Ardından Desire ve "Under Your Spell". Bir de Chromatics ve "Tick of the Clock".
2 Rihanna // Diamonds
Rihanna'nın tekrar Rihanna olduğu şarkıdır. "Man Down" kadar etkileyicidir. Tılsım atlarda mı yıldızlarda mı orasını bilemedim.
1 Lana del Rey // Born To Die - "Summertime Sadness"
100 şarkı sıralarsın neden sevdiğin üzerine uzun uzun konuşabilirsin. Sıra zirveye geldiğinde belki de sözlerin yetmiyeceğinden mi korkarsın bilemedim ama zirveyi Lana del Rey dışında bence kimse hak edemezdi. "Blue Jeans", "Born to Die", "Summertime Sadness" ve "Ride".
Top Songs etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Top Songs etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
25 Aralık 2012 Salı
25 Aralık 2011 Pazar
TOP 20 SONGS / 2012
Okulda hazırlanan eğlenceli yabancı dil projeleri, arkadaşlar arasında muhabbet, daha sonra da blog post konusu. Sene sonu geldi mi her şeyin Top 10ini 20sini yapmak Thanksgiving'de masaya hindi çıkartmak kadar olağan ve geleneksel bir şey kanımca. Konu bu senenin en iyi şarkılarını bir araya toplamaksa bir hayli zorlandım. İlk defa hangi şarkı #1 olsun hangisi #2 olsun diye düşünmedim. Bu her ne kadar da #1da olan şarkının -hiç kuşkusuz- son yılların ve gelecek 10 yılın en iyilerinden biri olmasından kaynaklansa da ne kadar az albüm ve ne kadar az tarzda şarkı dinlediğimin de bir diğer açıklamasaydı. Her neyse here is my top songs.
20: Hercules and Love Affairs // My House
Sene başında yeniden ülkemize de gelen New Yorklu Hercullerin Ocak ayında yayınladıkları disko, elekro-dans havalı albümlerinden yayınlamış oldukları ''My House'' aynı zamanda yayınlanan iki singledan biriydi.
19: The Pretty Reckless // Just Tonight
Gossip Girl'ün dirty kızı Taylor Momsen'un dönüşümü sadece karakterini kapsamıyordu. Komşu kızı Britney ve Xtina'nın dönüşümünden çok daha farklıydı onunki. Grubuyla alternatif / rock yapan Momsen 2010nda yayınladıkları albümleri ''Light Me Up''tan single olarak da en son bu şarkıyı sunmuştu piyasaya.
18: Mumford and Sons // The Cave
2000lerin ikinci yarısından beri piyasada olan Londra'lı 4lü asıl patlamasını geçtiğimiz kışki Grammy ve Brit'ler sonrasında gerçekleştirdi. Türkiye'ye gelmesi en fazla istenilen grubun albümü ''Sigh No More'' 2009 şarkıları ''The Cave'' ise 2010 çıkışlı, ancak dediğim gibi patlamaları için 2011 beklendi. Folk Rock / Indie şarkıları aynı zamanda kışın ruhuyla da mükemmel uyum sağlamakta. Grubun hali hazırda 2012 Grammyler'inde de adaylığının olduğunu belirtmeliyim.
17: Beth Ditto // I Wrote The Book
Karizması ve cüssesiyle Adele'i ezebilecek potansiyele sahip biri varsa o da Gossip vokali Beth Ditto, sene başında çıkartmış olduğu ep ile bu sene konuşulan Ditto, dans ettirmenin en cool yolunu albümünde sundu bize. Biraz punk, biraz rock, indie ve dans.
16: RadioHead // Lotus Flower
Thom York'un baygın vokalinden daha fazla ilgi çeken bir şey vardıysa o da üzerine espiriler patlatılan videosuydu. Video, şarkının karizmasının önüne geçti, York'un anlamsız hareketleri daha sonra nette yayınlanan bir şemayla biraz da olsa açığa kavuşsa da 2011 yılında müzik adına yapılan en egzantrik çalışmalardan biri olduğu konusunda hemfikiriz sanırım.
15: Hurts // Sunday
Hiç kuşkusuz 2010a damgasını vuran en büyük ikili Hurts olmuştu. Kylie Minouge ile yapmış oldukları düet onlara PR anlamında çok şey katsa da albümlerinin tamamı zaten bizlere çok fazla şey sunuyordu. Konu görselliğie gelince de geri kalmıyolardı, sinematografik açıdan zengin videolar sunan ikilinin sene içindeki hem ses hem görsel anlamındaki armağanları ise ''Sunday'' oldu.
14: Smith Westerns // All Die Young
Chicago'lu üçlü kendi adlarını taşıyan 2009 çıkışlı ilk albümleri ardından 2011 senesine ''Dye It Blonde'' ile konuşuldu. Indie Rock tarzında kaydettikleri ikinci albümlerinin hit parçası ''All Die YounG'' ise Haziran ayında hazırladığım bir posta ilham olmuştu. (Tabii ki bu bir şarkının iyi olması için Billboard ve UK TOP 40 listelerinden sonra en cool ve etkili şey.)
13: Florence & The Machine // Shake It Out
Ekim ayında yayınlanan albümleri ''Ceremonials'' yılın en iyi albümlerinin başında geliyor. Bu konuda hemfikirsek, yılın en iyi videolarını da onların yayınladığını iddia edebiliriz. ''Shake It Out'' ise 5 yıldızlı albümden çıkan 7 yıldızlı bir şarkı. Florence and Welch'in hayranıysanız Brit Vogue'un ocak sayısını kaçırmamanızı da öneririm.
12: Kanye West feat. Pusha T // Runaway
2011 yılında Jay Z ile yayınladığı ''Watch the Throne'' ve Paris Moda Hafta'sındaki hayal kırıklılığı yaratan show'u öncesinde 2010 yılının ve geçtiğimiz 10 senenin en başarılı albümünü yayınlayan Kanye West yaklaşık 10 dakika süren videosuyla da GaGa'nın ucuz, kenar mahalle işlerine verilen ''epic'' sıfatını haddiden fazla bir şekilde hak eden en hip isimdir. Bence.
11: Rihanna feat. Britney Spears // S&M (Remix)
2011 Rihanna'nın yılı oldu da denilebilir. 2010 yılı sonlarına doğru yayınladığı ''Loud'' albümünden ardı arkası kesilmeyen videolar çeken Rihanna albümün en dikkat çeken parçası ''S&M''i daha sonra yanına Britney'i alarak remixlemişti. Sonuç bir Madonna / Britney, Beyonce / Shakira kadar heyecan verici ve nefes kesici. Dance till the world ends bitches !
10: Katy Perry // (T.G.I.F.) Last Friday Night
İtiraf etmem gerekirse, hatta kayıtlarda var, Katy Perry albümünü ilk yayınladığında ne kadar sığı ve sıkıcı olduğunu burada yazarak onu yerden yere vurmuştum. Çekmiş olduğu her video, yayınlamış olduğu her yeni şarkı sonrasında utancımdan yerin dibine geçtim. Son videosunda da kanımca Patti Smith'e selam çakan Perry yaz başında da Rebecca Black'i tiye alıp Glee Kids'i peşinden sürükleyerek koca bir Amerikan Rüyasını gerçekleştirdi. Sonuç mu ? Her cuma sabahı twitter ve facebookta aynı muhabbet. ''Thanks God It's Friday'' #allahuekber wohoooo !
9: Rihanna // Man Down
Yıl içinde çok konuşulan 2 albüm dışında Rihanna 2 de büyük derginin kapağında yer aldı. Aynı yıl içinde 2 farklı büyük Vogue edisyonunu kaplayan Rihanna aynı zamanda büyük isimlerle çalışmaya da devam etti. Calvin Harris destekli ''We Found Love'' diskografisindeki en alternatif şarkı. Ancak ''Talk That Talk''tan beni daha fazla etkileyen bir şey varsa hala kulaklarımda çınlayan, videosuyla da tüylerimi diken diken eden ''rampapapam rampapapam I shot man down''.
8: Coldplay // Paradise
Konu yılın en iyi albüömlerini sıralamaksa kesinlikle ilk 3te yer alırlardı. Rihanna düeti ''Princess in China'' beni daha bir mest etse de dönüşlerinin şerefine bizlere bir kez daha cennetin kapılarını aralayan Coldplay de 8 numarada.
7: Beyonce // (Run The World) Girls
Beyonce'nin artık ucuzlayan feminist sözlü şarkılarından bir tanesi daha ! Sene içine video sıçsa da hala albümde en beğendiğim şarkı olan ''End of Time''a video gelmedi.
6: Britney Spears // Criminal
Tüm zamanların en iyi Britney şarkısı olmasa da uzun yıllar sonra yayınlanan en iyi Britney videosuydu. Tabii ki, kalite açısından da albümün bir numarasaydı. Her zaman dediğim gibi 18. yy Ingiliz kırsalları, hair dark as night, lips red as blood and the body white as corpse havalı kıza yazılan sarışın kıvırcık saçlı baby face bir erkek ve aşk.
5: Zaz // Je Veux
2011 İlk baharı, herkesin iPodu, Taksim'deki her kitapçı. İstiklal'de ''Je veux d'l'amour''. Kimine göre sadece İstanbul'da popülerdi. Paris'e gidenler her yerde onun çaldığını, Marsilya'dakiler kimsenin onun yüzüne bakmadığını söyledi. (Evet Fransa'ya giden iki kişiden saha araştırması istedim). Fransız medyası modern çağın Edith Piaf'ı olarak etiketledi. Istanbul'daki konserinin biletleri 15dk içinde bitse de, ne o akşamı ne de sonrasından kimse hakkında bir şey yazmadı ! Yorum sizin !
4: Jennifer Lopez // Papi
Hepimizin içindeki apaçi ruhu ''On the Floor'' ile dışarı çıkartan Jennifer Lopez ''Papi'' ile de latin ateşini alevlendirdi, kalçaları sallatı, dans pistlerini terletti ve şarkıyı yılın en çekici pop hitine dönüşürdü. Aslında kısacası Jennifer Lopez 2011 yılının guilty pleasure'ı oldu. Romantik-komedi temalı videosunu sevsem de ''Im Into You'' için yapmış olduğu iş ''Papi''nin ruhuna daha fazla uyardı.
3: Maroon 5 feat Christina Aguilera // Moves Like Jagger
Masa başında ciddiyetle ders de yapsanız şarkıyı duyduğunuzda ayaklarınız aşağıda birbirine dolandı. evet evet itiraf edin. Hatta Aguilera bile daha sevimli gözükmeye başladı di mi ? Abe ben kapı gıcırtısında bile oynarım moduna soktu sizi. Otobüste adeta ''Hang Up''daki zenci şişko kadın gibi dans etmek isteniz di mi ? Evet evet istediniz çünkü sizin de en sevdiğiniz şarkı ''Moves Like Jagger''dı.
2: Lana del Rey // VideoGames
2011in son dakika golu Lana del Rey'den geldi. Summer time melanholy olarak tanımladığı şarkısı ekim başından beri en fazla loopa alınan şarkı haline geldi. Kimilerince o sadece yılın şarkısını değil yılın videosunu da çekti. Kimilerine de göre de Adele gibi gereksiz bir varlık. Orda durun Bitches. NME'i ise onu yılın en iyisi seçti.
1: Adele // Someone Like You
Lady GaGa, Rihanna, Britney Spears, Beyonce ! Müziğin en ağır toplarını ezdi geçti. Sesiyle, duruşuyla, karizmasıyla, havasıyla ! Kanımca sadece yılın en iyi pop albümü değil, yılın albümüydü. Albüm yayınlandığı günden beri abartısız her gün dinledim. ''Someone Like You''yu geçtiğimiz ocak ayından bugüne kadar her gün en az 5 kere dinlemişimdir. Bir gün bile sıkılmadım. Mekanik, sevimsiz, duygusuz ve içten olmayan albümlerin arasından en samisiydi ''21'' benim için. Belki de tüm ticari başarılar için tüm duyguların düşüncesizle ortaya dökmüş olduğunu da düşünebilirsiniz. ''Turning Tables'' ve ''Rolling In The Deep'' hemen hemen tüm yıl sonu listelerinin zirvesinde olsa da benim gönlüm Brit Awards perfomansı sonrasında milyonları ağlatan ve sanki her gün en az 1 kere Facebookta paylaşmak için gizli bir antlaşma yapılan Someone Like You'ydu. Üstelik Adele'in tüm başarısı sadece İngiltere ve Avrupa'da değil Amerika dahil tüm Dünya'da tastiklendi. Konu listeler olunca Ingilitere'de Beatles'tan bu yana kırılamayan rekorlara imza attı. Ekim ayında kapak olduğu Brit Vogue bir huge deal haline gelip A Shulman'a tüm zamanların en fazla satan sayılarından birini armağan etti. Wintour'un Mart sayısı için düşündüğü yılın en büyük ikinci sayısının kapak yüzü de büyük ihtimalle o. Rolling Stones, Q ve Billboard onun peşinden koştu herkes onu yılın kadını seçti. ''Adele üzülmeyeydi de ben üzüleydim'', ''Adele hastalanmayaydı da ben hastalanaydım'', Brit Awards'daki canlı performansından sonra büzülen dudaklarını ve yaşlı gözlerini omzuma dayayaydı. Here she is ! 2011'in en çok satan, en çok dinlenen, en çok sevilen, en çok özenilen, en çok hüzünlendiren, en güçlü duran ve en çok tapılan kadını. ADELE !
20: Hercules and Love Affairs // My House
Sene başında yeniden ülkemize de gelen New Yorklu Hercullerin Ocak ayında yayınladıkları disko, elekro-dans havalı albümlerinden yayınlamış oldukları ''My House'' aynı zamanda yayınlanan iki singledan biriydi.
19: The Pretty Reckless // Just Tonight
Gossip Girl'ün dirty kızı Taylor Momsen'un dönüşümü sadece karakterini kapsamıyordu. Komşu kızı Britney ve Xtina'nın dönüşümünden çok daha farklıydı onunki. Grubuyla alternatif / rock yapan Momsen 2010nda yayınladıkları albümleri ''Light Me Up''tan single olarak da en son bu şarkıyı sunmuştu piyasaya.
18: Mumford and Sons // The Cave
2000lerin ikinci yarısından beri piyasada olan Londra'lı 4lü asıl patlamasını geçtiğimiz kışki Grammy ve Brit'ler sonrasında gerçekleştirdi. Türkiye'ye gelmesi en fazla istenilen grubun albümü ''Sigh No More'' 2009 şarkıları ''The Cave'' ise 2010 çıkışlı, ancak dediğim gibi patlamaları için 2011 beklendi. Folk Rock / Indie şarkıları aynı zamanda kışın ruhuyla da mükemmel uyum sağlamakta. Grubun hali hazırda 2012 Grammyler'inde de adaylığının olduğunu belirtmeliyim.
17: Beth Ditto // I Wrote The Book
Karizması ve cüssesiyle Adele'i ezebilecek potansiyele sahip biri varsa o da Gossip vokali Beth Ditto, sene başında çıkartmış olduğu ep ile bu sene konuşulan Ditto, dans ettirmenin en cool yolunu albümünde sundu bize. Biraz punk, biraz rock, indie ve dans.
16: RadioHead // Lotus Flower
Thom York'un baygın vokalinden daha fazla ilgi çeken bir şey vardıysa o da üzerine espiriler patlatılan videosuydu. Video, şarkının karizmasının önüne geçti, York'un anlamsız hareketleri daha sonra nette yayınlanan bir şemayla biraz da olsa açığa kavuşsa da 2011 yılında müzik adına yapılan en egzantrik çalışmalardan biri olduğu konusunda hemfikiriz sanırım.
15: Hurts // Sunday
Hiç kuşkusuz 2010a damgasını vuran en büyük ikili Hurts olmuştu. Kylie Minouge ile yapmış oldukları düet onlara PR anlamında çok şey katsa da albümlerinin tamamı zaten bizlere çok fazla şey sunuyordu. Konu görselliğie gelince de geri kalmıyolardı, sinematografik açıdan zengin videolar sunan ikilinin sene içindeki hem ses hem görsel anlamındaki armağanları ise ''Sunday'' oldu.
14: Smith Westerns // All Die Young
Chicago'lu üçlü kendi adlarını taşıyan 2009 çıkışlı ilk albümleri ardından 2011 senesine ''Dye It Blonde'' ile konuşuldu. Indie Rock tarzında kaydettikleri ikinci albümlerinin hit parçası ''All Die YounG'' ise Haziran ayında hazırladığım bir posta ilham olmuştu. (Tabii ki bu bir şarkının iyi olması için Billboard ve UK TOP 40 listelerinden sonra en cool ve etkili şey.)
13: Florence & The Machine // Shake It Out
Ekim ayında yayınlanan albümleri ''Ceremonials'' yılın en iyi albümlerinin başında geliyor. Bu konuda hemfikirsek, yılın en iyi videolarını da onların yayınladığını iddia edebiliriz. ''Shake It Out'' ise 5 yıldızlı albümden çıkan 7 yıldızlı bir şarkı. Florence and Welch'in hayranıysanız Brit Vogue'un ocak sayısını kaçırmamanızı da öneririm.
12: Kanye West feat. Pusha T // Runaway
2011 yılında Jay Z ile yayınladığı ''Watch the Throne'' ve Paris Moda Hafta'sındaki hayal kırıklılığı yaratan show'u öncesinde 2010 yılının ve geçtiğimiz 10 senenin en başarılı albümünü yayınlayan Kanye West yaklaşık 10 dakika süren videosuyla da GaGa'nın ucuz, kenar mahalle işlerine verilen ''epic'' sıfatını haddiden fazla bir şekilde hak eden en hip isimdir. Bence.
11: Rihanna feat. Britney Spears // S&M (Remix)
2011 Rihanna'nın yılı oldu da denilebilir. 2010 yılı sonlarına doğru yayınladığı ''Loud'' albümünden ardı arkası kesilmeyen videolar çeken Rihanna albümün en dikkat çeken parçası ''S&M''i daha sonra yanına Britney'i alarak remixlemişti. Sonuç bir Madonna / Britney, Beyonce / Shakira kadar heyecan verici ve nefes kesici. Dance till the world ends bitches !
10: Katy Perry // (T.G.I.F.) Last Friday Night
İtiraf etmem gerekirse, hatta kayıtlarda var, Katy Perry albümünü ilk yayınladığında ne kadar sığı ve sıkıcı olduğunu burada yazarak onu yerden yere vurmuştum. Çekmiş olduğu her video, yayınlamış olduğu her yeni şarkı sonrasında utancımdan yerin dibine geçtim. Son videosunda da kanımca Patti Smith'e selam çakan Perry yaz başında da Rebecca Black'i tiye alıp Glee Kids'i peşinden sürükleyerek koca bir Amerikan Rüyasını gerçekleştirdi. Sonuç mu ? Her cuma sabahı twitter ve facebookta aynı muhabbet. ''Thanks God It's Friday'' #allahuekber wohoooo !
9: Rihanna // Man Down
Yıl içinde çok konuşulan 2 albüm dışında Rihanna 2 de büyük derginin kapağında yer aldı. Aynı yıl içinde 2 farklı büyük Vogue edisyonunu kaplayan Rihanna aynı zamanda büyük isimlerle çalışmaya da devam etti. Calvin Harris destekli ''We Found Love'' diskografisindeki en alternatif şarkı. Ancak ''Talk That Talk''tan beni daha fazla etkileyen bir şey varsa hala kulaklarımda çınlayan, videosuyla da tüylerimi diken diken eden ''rampapapam rampapapam I shot man down''.
8: Coldplay // Paradise
Konu yılın en iyi albüömlerini sıralamaksa kesinlikle ilk 3te yer alırlardı. Rihanna düeti ''Princess in China'' beni daha bir mest etse de dönüşlerinin şerefine bizlere bir kez daha cennetin kapılarını aralayan Coldplay de 8 numarada.
7: Beyonce // (Run The World) Girls
Beyonce'nin artık ucuzlayan feminist sözlü şarkılarından bir tanesi daha ! Sene içine video sıçsa da hala albümde en beğendiğim şarkı olan ''End of Time''a video gelmedi.
6: Britney Spears // Criminal
Tüm zamanların en iyi Britney şarkısı olmasa da uzun yıllar sonra yayınlanan en iyi Britney videosuydu. Tabii ki, kalite açısından da albümün bir numarasaydı. Her zaman dediğim gibi 18. yy Ingiliz kırsalları, hair dark as night, lips red as blood and the body white as corpse havalı kıza yazılan sarışın kıvırcık saçlı baby face bir erkek ve aşk.
5: Zaz // Je Veux
2011 İlk baharı, herkesin iPodu, Taksim'deki her kitapçı. İstiklal'de ''Je veux d'l'amour''. Kimine göre sadece İstanbul'da popülerdi. Paris'e gidenler her yerde onun çaldığını, Marsilya'dakiler kimsenin onun yüzüne bakmadığını söyledi. (Evet Fransa'ya giden iki kişiden saha araştırması istedim). Fransız medyası modern çağın Edith Piaf'ı olarak etiketledi. Istanbul'daki konserinin biletleri 15dk içinde bitse de, ne o akşamı ne de sonrasından kimse hakkında bir şey yazmadı ! Yorum sizin !
4: Jennifer Lopez // Papi
Hepimizin içindeki apaçi ruhu ''On the Floor'' ile dışarı çıkartan Jennifer Lopez ''Papi'' ile de latin ateşini alevlendirdi, kalçaları sallatı, dans pistlerini terletti ve şarkıyı yılın en çekici pop hitine dönüşürdü. Aslında kısacası Jennifer Lopez 2011 yılının guilty pleasure'ı oldu. Romantik-komedi temalı videosunu sevsem de ''Im Into You'' için yapmış olduğu iş ''Papi''nin ruhuna daha fazla uyardı.
3: Maroon 5 feat Christina Aguilera // Moves Like Jagger
Masa başında ciddiyetle ders de yapsanız şarkıyı duyduğunuzda ayaklarınız aşağıda birbirine dolandı. evet evet itiraf edin. Hatta Aguilera bile daha sevimli gözükmeye başladı di mi ? Abe ben kapı gıcırtısında bile oynarım moduna soktu sizi. Otobüste adeta ''Hang Up''daki zenci şişko kadın gibi dans etmek isteniz di mi ? Evet evet istediniz çünkü sizin de en sevdiğiniz şarkı ''Moves Like Jagger''dı.
2: Lana del Rey // VideoGames
2011in son dakika golu Lana del Rey'den geldi. Summer time melanholy olarak tanımladığı şarkısı ekim başından beri en fazla loopa alınan şarkı haline geldi. Kimilerince o sadece yılın şarkısını değil yılın videosunu da çekti. Kimilerine de göre de Adele gibi gereksiz bir varlık. Orda durun Bitches. NME'i ise onu yılın en iyisi seçti.
1: Adele // Someone Like You
Lady GaGa, Rihanna, Britney Spears, Beyonce ! Müziğin en ağır toplarını ezdi geçti. Sesiyle, duruşuyla, karizmasıyla, havasıyla ! Kanımca sadece yılın en iyi pop albümü değil, yılın albümüydü. Albüm yayınlandığı günden beri abartısız her gün dinledim. ''Someone Like You''yu geçtiğimiz ocak ayından bugüne kadar her gün en az 5 kere dinlemişimdir. Bir gün bile sıkılmadım. Mekanik, sevimsiz, duygusuz ve içten olmayan albümlerin arasından en samisiydi ''21'' benim için. Belki de tüm ticari başarılar için tüm duyguların düşüncesizle ortaya dökmüş olduğunu da düşünebilirsiniz. ''Turning Tables'' ve ''Rolling In The Deep'' hemen hemen tüm yıl sonu listelerinin zirvesinde olsa da benim gönlüm Brit Awards perfomansı sonrasında milyonları ağlatan ve sanki her gün en az 1 kere Facebookta paylaşmak için gizli bir antlaşma yapılan Someone Like You'ydu. Üstelik Adele'in tüm başarısı sadece İngiltere ve Avrupa'da değil Amerika dahil tüm Dünya'da tastiklendi. Konu listeler olunca Ingilitere'de Beatles'tan bu yana kırılamayan rekorlara imza attı. Ekim ayında kapak olduğu Brit Vogue bir huge deal haline gelip A Shulman'a tüm zamanların en fazla satan sayılarından birini armağan etti. Wintour'un Mart sayısı için düşündüğü yılın en büyük ikinci sayısının kapak yüzü de büyük ihtimalle o. Rolling Stones, Q ve Billboard onun peşinden koştu herkes onu yılın kadını seçti. ''Adele üzülmeyeydi de ben üzüleydim'', ''Adele hastalanmayaydı da ben hastalanaydım'', Brit Awards'daki canlı performansından sonra büzülen dudaklarını ve yaşlı gözlerini omzuma dayayaydı. Here she is ! 2011'in en çok satan, en çok dinlenen, en çok sevilen, en çok özenilen, en çok hüzünlendiren, en güçlü duran ve en çok tapılan kadını. ADELE !
GOD BLESS THE QUEEN !!
Etiketler:
Adele,
Beyonce,
Britney Spears,
Coldplay,
Florance / The Machine,
Hurts,
Jennifer Lopez,
Katy Perry,
Lana del Rey,
Maroon 5,
Music,
Rihanna,
Smith Westerns,
Top Songs,
Zaz
5 Aralık 2011 Pazartesi
TÜRK MÜZİĞİNİN 2011i
1 // BEST NEW-COMER
Neo-ergen, emo ve depresif sözlere sahip olsalar da kısa bir süreliğine Beyonce'den araklanma oldu mu gibilerinden spekülasyonlara yol açsalar da kimse Model'in 2011in en iyi çıkış yapan ismi olduğunu inkar edemez. Melankolik sözlere eşlik eden sinematografik videolar, Sertap'dan duymaya alışık olduğumuz ''Yalnızlık Senfoni''si yılın en iyi Türkçe albümü ''Diğer Masallar''da yer alıyordu. Üstelik vokalde yer alan Fatma'nın sesi ise belki de binlerce dinleyici gruba bağlayan en büyük faktördü.
Daha önce albüm hakkında yazdığım yazı için tık:
2 // COOLEST GUYS IN THE TOWN
Birçoklarının Türk olduklarına inanmadıkları 123TheBand daha fazla Iskandinavya'dan yola çıkmış bir Indie band havası verse de 2011in en cool isimlerinden biri olduğunu kanıtladı. Bloglarında yayınladıkları photolardan sonra bir de Instagram salgınına yakalandılar. Sonuç olarak videolarından da anlaşılabilindiği üzere sadece iyi müzik değil görsellik de 123'ün en iyi bildiği şey. Belki de bu yüzden oduncu görmleği içinde onları görenler Norveç'ten Türkiye'ye Babylon'da konser vermek için geldiklerini zannediyordur.
Daha önce grup hakkında yazdığım yazı için tık:
3 // LOOPEST SONGS
Yaz aylarının en büyük iki eğlencesi ise Nil Soyadınısenyaz ve Volga Tamöz'e aiiti. Loopa alınan iki şarkıyla aşkın ve eğlencenin doruklarını tadabilirdiniz. (Bu nasıl bir tanımlamaysa artık). Çiçek böcekler ve aşkın en saf halinin yansıtılmaya çalışıldığı ''Hakkında Herşeyi Bilmek İstiyorum'' ve sözlerini anlamam aylar alan Hepsi ve Murat Dalkılıç'ın da eşlik ettiği videosunda da Simay Bülbül gibi isimlerin yer aldığı ''Şık Şık''.
4 // BANG BANG: SHOOT ME DOWN
En iyi arkadaşınızı sizden soğutabilecek tek şey onun gerici düşünceleri / politika ve din hakkındaki uyuşmaz fikirleriniz değil Can Bonomo'yu sevdiğini dile getirmesidir. 'Meczup'' adlı videosu her ne kadar da bugüne kadar yaratılmış en teatral Türk videolarında biri olsa da (ki burda objecktif yaklaşıyorum, yoksa gayet sinir bozucu) kanımca Bonomo'nun ne sesine katlanılınır ne de tipine. (Şimdi işte ilk okul düzeyinde eleştiri yaptığımı fark ettim.) Ancak cidden o şapka kafadan hiç çıkmasın en azından. Geçtiğimiz sene içerisinde çokça eleştirilen bir diğer isim de Melis Danişmend olmuştu. Kimine göre fazla içten, kimine göre cool olma çabası yüzünden fazlaca kasıntı durmuş şarkı sözleri eleştirinin en büyük nedenleri arasındaydı. Danişmend'in ben ve birçokları tarafından antipatik bulunmasının nedeni ise kendisi değil yazar / çizer / cool and the gang Galata / Tünel tayfası.
5 // VIDEO KILLED THE RADIO STARS
Alternatif Türk Müziğinde göze çarpan detay sadece şarkı sözlerinde ve grup isimlerinde değil çekilen videolarda da. Özellikle 90lı yıllarda yapılan Türkçe Pop (bakkal) müzikleri düşünülünce ortaya çıkan videolar adeta devrim niteliğinde oldu. Nükleer Başlıklı Kız, Multitap ve Nada 'nın özellikle son haftalarda yayınladıkları videolar gelecekti enfes işlerin habercisi gibi.
Neo-ergen, emo ve depresif sözlere sahip olsalar da kısa bir süreliğine Beyonce'den araklanma oldu mu gibilerinden spekülasyonlara yol açsalar da kimse Model'in 2011in en iyi çıkış yapan ismi olduğunu inkar edemez. Melankolik sözlere eşlik eden sinematografik videolar, Sertap'dan duymaya alışık olduğumuz ''Yalnızlık Senfoni''si yılın en iyi Türkçe albümü ''Diğer Masallar''da yer alıyordu. Üstelik vokalde yer alan Fatma'nın sesi ise belki de binlerce dinleyici gruba bağlayan en büyük faktördü.
Daha önce albüm hakkında yazdığım yazı için tık:
2 // COOLEST GUYS IN THE TOWN
Birçoklarının Türk olduklarına inanmadıkları 123TheBand daha fazla Iskandinavya'dan yola çıkmış bir Indie band havası verse de 2011in en cool isimlerinden biri olduğunu kanıtladı. Bloglarında yayınladıkları photolardan sonra bir de Instagram salgınına yakalandılar. Sonuç olarak videolarından da anlaşılabilindiği üzere sadece iyi müzik değil görsellik de 123'ün en iyi bildiği şey. Belki de bu yüzden oduncu görmleği içinde onları görenler Norveç'ten Türkiye'ye Babylon'da konser vermek için geldiklerini zannediyordur.
Daha önce grup hakkında yazdığım yazı için tık:
3 // LOOPEST SONGS
Yaz aylarının en büyük iki eğlencesi ise Nil Soyadınısenyaz ve Volga Tamöz'e aiiti. Loopa alınan iki şarkıyla aşkın ve eğlencenin doruklarını tadabilirdiniz. (Bu nasıl bir tanımlamaysa artık). Çiçek böcekler ve aşkın en saf halinin yansıtılmaya çalışıldığı ''Hakkında Herşeyi Bilmek İstiyorum'' ve sözlerini anlamam aylar alan Hepsi ve Murat Dalkılıç'ın da eşlik ettiği videosunda da Simay Bülbül gibi isimlerin yer aldığı ''Şık Şık''.
4 // BANG BANG: SHOOT ME DOWN
En iyi arkadaşınızı sizden soğutabilecek tek şey onun gerici düşünceleri / politika ve din hakkındaki uyuşmaz fikirleriniz değil Can Bonomo'yu sevdiğini dile getirmesidir. 'Meczup'' adlı videosu her ne kadar da bugüne kadar yaratılmış en teatral Türk videolarında biri olsa da (ki burda objecktif yaklaşıyorum, yoksa gayet sinir bozucu) kanımca Bonomo'nun ne sesine katlanılınır ne de tipine. (Şimdi işte ilk okul düzeyinde eleştiri yaptığımı fark ettim.) Ancak cidden o şapka kafadan hiç çıkmasın en azından. Geçtiğimiz sene içerisinde çokça eleştirilen bir diğer isim de Melis Danişmend olmuştu. Kimine göre fazla içten, kimine göre cool olma çabası yüzünden fazlaca kasıntı durmuş şarkı sözleri eleştirinin en büyük nedenleri arasındaydı. Danişmend'in ben ve birçokları tarafından antipatik bulunmasının nedeni ise kendisi değil yazar / çizer / cool and the gang Galata / Tünel tayfası.
5 // VIDEO KILLED THE RADIO STARS
Alternatif Türk Müziğinde göze çarpan detay sadece şarkı sözlerinde ve grup isimlerinde değil çekilen videolarda da. Özellikle 90lı yıllarda yapılan Türkçe Pop (bakkal) müzikleri düşünülünce ortaya çıkan videolar adeta devrim niteliğinde oldu. Nükleer Başlıklı Kız, Multitap ve Nada 'nın özellikle son haftalarda yayınladıkları videolar gelecekti enfes işlerin habercisi gibi.
Etiketler:
123,
Can Bonomo,
Hepsi,
Melis Danişmend,
Model,
Multitap,
Murat Dalkılıç,
Music,
Nada,
Nil,
Nükleer Başlıklı Kız,
Top Songs,
Turkish Music,
Video,
Volga Tamöz
29 Kasım 2011 Salı
REMEMBER REMEMBER SPIRIT OF THE NOVEMBER
American Music Awards ve MTV Europe Music Awards gibi iki ödül törenini barındıran kasım ayının bana en büyük katkısı tüm bu şahane organizasyonların aksine Lana del Rey 'di New York'lu Lana hakkında anlatıcağım çok şey olduğundan onu şimdilik Aralık ayına bırakıyorum.
Şimdi ama tüm cooluk bir yana bu ay severek dinlediğim başka bir şarkı da Pitbull'a aitti. Önce Jennifer Lopez şimdi de Marc Antony, Lanvin videosundan sonra tahammül sınırlarımın pek de yukarılarda olmadığını fark ettiğimden bu yana ''Rain Over Me''nin aslında o kadar kötü şarkı olamadığına karar verdim.
Beyonce bir ananın kedi doğurması gibi video çekmeye devam ediyor. Hamileliği yüzünden veremeyeceği konserler nedeniyle midir yoksa bir anlamda Guiness'e mi girmeye karar verdi bilemiyecem ancak her hafta bir video yayınlamazsa içi rahat etmez hala geldi. Beyonce'yi örnek alan bir diğer isim de Florence and The Machine. Ki iki durumdan da hiç de şikayetçi değiliz.Ve Katy Perry ! Geçtiğimiz yaz sonu yayınladığı albümü hala videolandırmakta ısrarlı. Gerçi sonuç bizleri rahatsız ediyor mu ? Hayır !
Aylardır merakla beklenen Duran Duran videosu da geçtiğimiz ay içerisinde izleyicilerle buluştu. Video o kadar 'huge deal' olarak görüldü ki, İngiliz Harper's Bazaar son sayısını onları promote etmek için hazırladı da diyebiliriz. Süpermodellerin rol aldığı Jonas Akerlund'un yönettiği video / kısa film senenin en cool işleri arasında yer alıyor bence.
Yeni yıl yaklaşırken iki süper hediye önerisi de benden olsun. Beyonce'nin ''Live at Roseland'' ve Adele'in ''Royal Albert Hall'' konser DVDleri de yayınlanmak üzere. Kasımda yayınlanması planlanan Charlotte Gainsbourg albümü ''Stage Whisper'' ise 5 Aralıkta yayınlanacak gibi gözüküyor.
31 Ekim 2011 Pazartesi
DAS IST OKTOBERFEST
Bakmayın başlığa ! OktoberFest yazısı değil bu. Ekimde dinlediklerimi konuşma ve Kasım'daki önemli tarihleri not etme zamanı.
Bu ay Beyonce'nin ardı arkası kesilmeyen videolarından zaman bulan Britney Spears, Rihanna, Florence + The Machine ve ColdPlay de yeni videolarını yayınladılar. Aklımdaki kurguladığım ''Criminal''dan farklı olasa da uzun yıllar sonra Britney'den gelen en iyi videoydu sanırım. Konu kötü şarkılara iyi video çekmekse Rihanna, Lady GaGa'dan ders almış gibi. Bknz ''We Found Love''. Geri kalan iki isim ise yine cooluktan ölen şarkılarına coolluktan ölen videolar çekmişlerdi. Ay bitmeden de uzun zamandır beklenen iki yeni albüm yayınlandı. ''Stronger'' ile geri dönen Kelly Clarkson ve ''Ceremonials'' ile Florence + The Welch.
Kasım'da Charlotte Gainsbourg, Rihanna ve Pink Martini yeni albümlerini yayınlayacak. Ay sonunda Wild Beasts Babylon'da konser verecekken coolest music hall in the town'da bombalar da devam etmekte. Aralığın ilk günü The Maccabees sahne aldıktan sonra Ocak ayında da ülkemin uzun yıllar sonra tanık olabileceği en cool event gerçekleşecek. Jane Birkin sings Serge Gainsborg's song for Japan. Biletler tükenmeden alın bence.
Sabah uyanır uyanmaz twittera bakmanın en büyük zararını ise bu sabah gördüm. Adele'in gırtlak kanseri olduğu tt olmuştu. Henüz tam anlamıyla bir açıklama yapılmadıysa da umarım aklımızda beliren kadar ciddi bir şey yoktur. Hem şarkısı hem albümü ile American Billboard listelerinde zirveye çıkan Adele blogumun ''song of the week'' köşesine ise bu ay geçtiğimiz kıştan sonra yeniden geri döndü.
Unutmadan haftaya MTV Europe Music Awards'da görüşmek üzere ! Ay sonunda ise American Music Awards'lar dağıtalacak. Hep beraber Bloomberg'den yayınlamasını diliyoruz yeniden.
xx
Bu ay Beyonce'nin ardı arkası kesilmeyen videolarından zaman bulan Britney Spears, Rihanna, Florence + The Machine ve ColdPlay de yeni videolarını yayınladılar. Aklımdaki kurguladığım ''Criminal''dan farklı olasa da uzun yıllar sonra Britney'den gelen en iyi videoydu sanırım. Konu kötü şarkılara iyi video çekmekse Rihanna, Lady GaGa'dan ders almış gibi. Bknz ''We Found Love''. Geri kalan iki isim ise yine cooluktan ölen şarkılarına coolluktan ölen videolar çekmişlerdi. Ay bitmeden de uzun zamandır beklenen iki yeni albüm yayınlandı. ''Stronger'' ile geri dönen Kelly Clarkson ve ''Ceremonials'' ile Florence + The Welch.
Kasım'da Charlotte Gainsbourg, Rihanna ve Pink Martini yeni albümlerini yayınlayacak. Ay sonunda Wild Beasts Babylon'da konser verecekken coolest music hall in the town'da bombalar da devam etmekte. Aralığın ilk günü The Maccabees sahne aldıktan sonra Ocak ayında da ülkemin uzun yıllar sonra tanık olabileceği en cool event gerçekleşecek. Jane Birkin sings Serge Gainsborg's song for Japan. Biletler tükenmeden alın bence.
Sabah uyanır uyanmaz twittera bakmanın en büyük zararını ise bu sabah gördüm. Adele'in gırtlak kanseri olduğu tt olmuştu. Henüz tam anlamıyla bir açıklama yapılmadıysa da umarım aklımızda beliren kadar ciddi bir şey yoktur. Hem şarkısı hem albümü ile American Billboard listelerinde zirveye çıkan Adele blogumun ''song of the week'' köşesine ise bu ay geçtiğimiz kıştan sonra yeniden geri döndü.
Unutmadan haftaya MTV Europe Music Awards'da görüşmek üzere ! Ay sonunda ise American Music Awards'lar dağıtalacak. Hep beraber Bloomberg'den yayınlamasını diliyoruz yeniden.
xx
30 Eylül 2011 Cuma
THE SUMMER SPIRIT STRIKES BACK
Biliyorum eylül'de ne dineledim köşesi için biraz geç kaldım. Yoğunluk yoğunluk vs vs. Ama atlamak da olmazdı.
Video'nun bu kadar gecikmesinin nedeni nedir bilmiyorum, ha zaten video olmasa da olurdu. Birçoklarımız zaten Brit'lerdeki canlı performansını video olarak benimsemiştik. Ha ayrietten herkes şarkıya kendi kafasında video çekmişti. Yine de Adele saçmalamadan en azından hepimizin aklındakine aşağı yukarı uyabilecek bir video çekmiş. Son bahar, Paris ve yürümek.
Eylül ayında gerçekleşen moda haftaları. Ancak yine de bu sadece modanın konuşulması gerektiği anlamına gelmiyor. Aynı zamanda defilelere background oluşturan parçalara da göz atmak gerekir. Geçtiğimiz sezon Prada ve Burberry gözdelerimken bu sene yegane gözdem Burberry. Joss Stone ve U2 ile karşımıza çıkan Bailey'den favorim ise U2'nun ''Everlasting Love''ı.
Ve Lacoste defilesi. RTW Showları için onların seçtiği isim ise insan üstü varlık Björk'ün ''Crystalline''iydi.
Güney'e doğru indikçe Kuzey'de burun kıvırdıklarımıza bazen karşı gelebiliyoruz.
Etiketler:
Adele,
Björk,
Burberry Prorsum,
Fashion Week,
Lacoste,
Music,
Top Songs,
U2
30 Ağustos 2011 Salı
FAREWELL TO THE SPEEDOS
Ağustos, sadece giyilmesi özlemle beklenen kıyafetlerin artık insanda sabırsızlık hissinin doruklarına ulaştığı ay değil, slow şarkılar dinleyip kendini depresif hissetmenin de zamanıdır. Aylardır dinlemediğim Adele şarkıları, Beyonce'nin en hüzünlü balladları, akşam esen rüzgarda yüzüme çarpan güneşte bana eşlik eden şarkılardandı. Tamam böyle vıcık vıcık romantik hisle kurulmuş cümlelerden hiç haz etmiyorum, ama yazmadan da edemiyorum.
Ufak da bir not. Charlotte Gainsbourg yeni videosu / şarksı ''Terrible Angels''ı geçtiğimiz günlerde yayınladı. Yepyeni EP'sini eylülün ilk haftalarında yayınlayıp kasımda da yeni bir albümle karşımıza çıkacak. E tabi bir de ''Melancholia is the new Black Swan'' dediğimiz, izlemek için merakten öldüğümüz filmi de kısa zamanda görebilmeyi umuyorum.
Evet, aslında sıkı bir Yunan müziği hayranıyımdır. Bir de rakı masasında çalan Rumca ya da Yunanca şarkılarla ortam daha da eğlenceli olabiliyor. Hele bir de gerçekten sirtaki oynayabilen insanlarla karşılaşınca ortam yeme de yanında yat kıvamında. Yalnız taklitlerinden yani ''ben her boku yapbilirimcilerden'' kaçının. Neyse aslında dinlesem de bu ay pek yunan müziğiyle ilgilenmedim, ama şehirlerden birini daha doğrusu bölgelerden birini Santorini olarak seçmiş olmamın sebebi ''Mamma Mia''. Geçtiğimiz günlerde filmi oturup yeniden seyretmedim, ama ay boyunca her gün filmin müzikleri kulağımdaydı. Evvet Abba'yı severim, ama Meryl Streep'i daha fazla severim ve her canım sıkıldığında ya da kendimi kötü hissettiğimde bu filmi neden seyrettiğimi anladım.Yeni bir epiphanic an. Güzel insanlar, muhteşem manzaraya sahip bir Yunan adası, Abba şarkıları, dans ve Meryl Sreep, sanırım gelecek yaz rotamın neresi olduğu belli olmuştur. Yassou.
ps. aslında filmin orada çekilip çekilmediği konusunda da hiçbir fikrim yok.
İtiraf etmem gerekirse bazen biraz cimri olabiliyorum. Sıkı bir Beyonce fanı olmama rağmen albümünü henüz yeni aldım. Yeni almamın nedeni ise ''yae albüm çok pahalı para veremem'' demem değil, ben ne zaman bir Beyonce albümü alsam ki bu genelde çıktığı ilk haftaya denk gelir, Queen B'imiz deluxe edition çıkarmaya hazırlanır. Sonra ben de kendimi kandırılmış hissederim, ama bekle bekle de bir yere kadar, dayanamadım sonunda aldım. Albüm yazısı yakında olur burda. Ama anlaşıldığı üzere 21. YY Popüler Amerikan Kültürü'nden bahsedeceksek eğer Beyonce'yi bunun içine katmasam olmaz. Yazın son günlerini de Beyonce ile geçirdim.
Ancak ne varsa eskilerde var. Müzik deyince aklımda beliren ilk ismin en bomba albümü: Madonna ''Confessions on A Dancefloor'' üstünden neredeyse 10 sene geçecek olmasına rağmen hala en sık dinlediğim albümdür, Albümden en sevdiğim şarkılar ise ''Forbidden Love'', ''How High'' ve Isaac'' tabii ''Hung Up''ı da dışlayamam. Bu arada yazmama gerek yok. Hepimiz de Madonna'nın stüdyoda olduğunu biliyoruz, çok yakında yeni filmi daha doğrusu ilk yönetmenlik deneyimi olan ''W.E.''yi de yayınlayacağını biliyoruz, Rihanna'nın da aynı stüdyoda olduğunu da okudum. Her neyse sonuçta 2012 Madonna'nın yılı olacak anlaşılan. Sahi eğer sonumuz yaklaşıyosa Madonna'yla hayata veda etmek hoş olmaz mıydı ?
Evet, aslında sıkı bir Yunan müziği hayranıyımdır. Bir de rakı masasında çalan Rumca ya da Yunanca şarkılarla ortam daha da eğlenceli olabiliyor. Hele bir de gerçekten sirtaki oynayabilen insanlarla karşılaşınca ortam yeme de yanında yat kıvamında. Yalnız taklitlerinden yani ''ben her boku yapbilirimcilerden'' kaçının. Neyse aslında dinlesem de bu ay pek yunan müziğiyle ilgilenmedim, ama şehirlerden birini daha doğrusu bölgelerden birini Santorini olarak seçmiş olmamın sebebi ''Mamma Mia''. Geçtiğimiz günlerde filmi oturup yeniden seyretmedim, ama ay boyunca her gün filmin müzikleri kulağımdaydı. Evvet Abba'yı severim, ama Meryl Streep'i daha fazla severim ve her canım sıkıldığında ya da kendimi kötü hissettiğimde bu filmi neden seyrettiğimi anladım.Yeni bir epiphanic an. Güzel insanlar, muhteşem manzaraya sahip bir Yunan adası, Abba şarkıları, dans ve Meryl Sreep, sanırım gelecek yaz rotamın neresi olduğu belli olmuştur. Yassou.
ps. aslında filmin orada çekilip çekilmediği konusunda da hiçbir fikrim yok.
İtiraf etmem gerekirse bazen biraz cimri olabiliyorum. Sıkı bir Beyonce fanı olmama rağmen albümünü henüz yeni aldım. Yeni almamın nedeni ise ''yae albüm çok pahalı para veremem'' demem değil, ben ne zaman bir Beyonce albümü alsam ki bu genelde çıktığı ilk haftaya denk gelir, Queen B'imiz deluxe edition çıkarmaya hazırlanır. Sonra ben de kendimi kandırılmış hissederim, ama bekle bekle de bir yere kadar, dayanamadım sonunda aldım. Albüm yazısı yakında olur burda. Ama anlaşıldığı üzere 21. YY Popüler Amerikan Kültürü'nden bahsedeceksek eğer Beyonce'yi bunun içine katmasam olmaz. Yazın son günlerini de Beyonce ile geçirdim.
Ancak ne varsa eskilerde var. Müzik deyince aklımda beliren ilk ismin en bomba albümü: Madonna ''Confessions on A Dancefloor'' üstünden neredeyse 10 sene geçecek olmasına rağmen hala en sık dinlediğim albümdür, Albümden en sevdiğim şarkılar ise ''Forbidden Love'', ''How High'' ve Isaac'' tabii ''Hung Up''ı da dışlayamam. Bu arada yazmama gerek yok. Hepimiz de Madonna'nın stüdyoda olduğunu biliyoruz, çok yakında yeni filmi daha doğrusu ilk yönetmenlik deneyimi olan ''W.E.''yi de yayınlayacağını biliyoruz, Rihanna'nın da aynı stüdyoda olduğunu da okudum. Her neyse sonuçta 2012 Madonna'nın yılı olacak anlaşılan. Sahi eğer sonumuz yaklaşıyosa Madonna'yla hayata veda etmek hoş olmaz mıydı ?
Yaz boyunca sık sık Nil ve Volga Tamöz dinlesem de Ağustos'ta kendime ''yeter artık kabak tadı verdiler'' demişliğim vardır ! Ayrıca ne alaka demeyin ama sıkça da ''Yav bir aralar Ramadan ve Mercan diye birileri yok muydu?'' diye soru sormuşluğum da vardır. Sonuç olarak sıkça da Model dinlemişliğim vardır.
Son bir yenilik daha.
Japon Vogue'unun ekim sayısındaki kapak yıldızı Florence + The Machine'in cool solisti Florence Welch. Evet tahminler doğru. Grup cephesinden yeni albüm, klip ve şarkılar gündemde. İşte onlardan biri. Bu sonbahar çok cool geçecek.
Son bir yenilik daha.
Japon Vogue'unun ekim sayısındaki kapak yıldızı Florence + The Machine'in cool solisti Florence Welch. Evet tahminler doğru. Grup cephesinden yeni albüm, klip ve şarkılar gündemde. İşte onlardan biri. Bu sonbahar çok cool geçecek.
Sosyal Medya'da yine geçtiğimiz günlerde yaygara kopuyordu, meğerse sebebi Lady GaGa'nın yeni videosunu yayınlamasıymış. ''You and I'' bu sefer işin içinde Inez & Vinoodh da var. Bir de tabi Nicola Formichetti. Hande Yener & Kemal Doğulu birlikteliği kadar sıkmaya başladı bu durum. Gerçi son iki isim umrumda bile değil, en azından sevmesem bile arada GaGa'yı takip ediyorum.
Her neyse, ciddi anlamda bu sefer postu sonlandırıyorum, son isim Avustralya'dan. Keyifli izlemeler. Björk tadında. Bu arada Björk cephesinde de yeni gelişmeler var elbette, ama yeni bir post konusu çıkar artık ondan.
31 Temmuz 2011 Pazar
AY BİTMEDEN...TATİLDEYİZ
Yazdığım başlıkla kendimi bir an için Hürriyet gazetesi için ''Bu Hafta Sona Ermeden!'' temalı sayfaları hazırlıyormuş gibi hissetsem de aslında alakası yok. Yoğun ve çabuk geçen temmuz ayında sıcaklardan mıdır, yoksa tembellik ya da vurdumduymazlıktan mıdır bilemiyeceğim ama açıp da blogu bir şeyler yazmayı pek istemedi canım. Aç parantez - Haziran başından beri yazdığım her postta, tembelliğime ve üşengeçliğime de övgüler yağdırmadan geçemiyorum. Kapa parantez. İçimdeki duyguları bir kenara bırakacak olursak aslında pek de kötü geçtiği söylenemez temmuzun. Serinimsi sular, bunaltıcı sıcaklar, yeni bir dil, yayınlanan iki albüm bknz. Beyonce ve Joss Stone + katıldığım iki konser bknz. Patrick Wolf + Sertab Erener (ikisi yan yana durunca da oldukça komik kaçtı aslında.) Ve tabiki nasıl unutabilirim ki muhteşem Harry Potter. Emma Watson ve diğer çocukların görselleri bilgisayarımda yaklaşık 500mblık yer kaplasa da bir türlü post hazırlamak için açamadım laptopun kapağını. Dolayısyla her HP filminden en sevdiğim anlar ve son film hakkında düşüncelerimi sizlerle paylaşmak da yalan oldu. Ha bir de benim okuyucularıma verdiğim güven derecesi ne safhadadır bilemiyecem. Tamam Seda Bacı gibi beni de en güvenilir ekran, pardon blogger yüzü seçmediniz biliyorum ama hakkında yazmak istediğim albüm yazıları bile yalan oldu. Artık kim olduklarını dile getirmeye çekiniyorum bile, albümler mayısta yayınlanınca tabi ki. Ha bir de yok şezlongta uzanırken yok vapurda rüzgara karşı diyerekten çantadan eksik etmediğim kitaplar...O değil de men's fashion week'ler hakkında bile çizittirmememe kaç puan ? Off anlatıcaklar pek bir birikmiş.Yalnız fark ettiyseniz cümlelerim bile yarım yamalak. Neyse Vogue ne demişti. ''Tatildeyiz''.
Konser demişken Joss Stone için de fazlasıyla geç karar verince bilet bulamama gibi hüzün verici bir olayla karşılaşmak bende onaramayacağım derin yaraların açılmasına sebep oldu.
Umarım yukarıdaki paragraflarda bahsettiğim olaylar hakkında yakında yazma fırsatı da bulabilirim. Sebebi yazışıma gelecek olursam bildiğiniz gibi her ay sonunda ay boyunca dinlediklerimi sizlerle paylaşıyordum. Bu sefer uzun uzun yazmak yerine bu konu da bile üşengeçliğimi konuşturup iTunes Top 25'in ilk 7sini screen shotladım. Yaşasın en tembel benim. 8-9-10'u burada yayınlamamın nedeni de uncool şarkılar olması değil, vakti zamanında o kadar fazla dinledim ki play countları tavana zıpladılar, ancak temmuz ayında dönüp de yüzlerine bile bakmadım. Yani türkçe meali aşağıdaki 7 parça bu ay en sık dinlediğim parçalardı.
ps. yukarıdaki görsel Vogue'un ''Tatildeyiz'' temalı Temmuz sayısından. Dree Heminway ve Jon Kortajerena baş rolde. Sebastian Faena hikayeyi çeken, editöryali oluşturan ise Mary Fellowes.
Tabi bir de sanırım asla 2011i kara temmuz olarak unutamayacağımız gerçeğini de göz ardı etmemek lazım.
Konser demişken Joss Stone için de fazlasıyla geç karar verince bilet bulamama gibi hüzün verici bir olayla karşılaşmak bende onaramayacağım derin yaraların açılmasına sebep oldu.
Umarım yukarıdaki paragraflarda bahsettiğim olaylar hakkında yakında yazma fırsatı da bulabilirim. Sebebi yazışıma gelecek olursam bildiğiniz gibi her ay sonunda ay boyunca dinlediklerimi sizlerle paylaşıyordum. Bu sefer uzun uzun yazmak yerine bu konu da bile üşengeçliğimi konuşturup iTunes Top 25'in ilk 7sini screen shotladım. Yaşasın en tembel benim. 8-9-10'u burada yayınlamamın nedeni de uncool şarkılar olması değil, vakti zamanında o kadar fazla dinledim ki play countları tavana zıpladılar, ancak temmuz ayında dönüp de yüzlerine bile bakmadım. Yani türkçe meali aşağıdaki 7 parça bu ay en sık dinlediğim parçalardı.
ps. yukarıdaki görsel Vogue'un ''Tatildeyiz'' temalı Temmuz sayısından. Dree Heminway ve Jon Kortajerena baş rolde. Sebastian Faena hikayeyi çeken, editöryali oluşturan ise Mary Fellowes.
Tabi bir de sanırım asla 2011i kara temmuz olarak unutamayacağımız gerçeğini de göz ardı etmemek lazım.
Etiketler:
Amy Winehouse,
Joss Stone,
Music,
Sertab Erener,
Top Songs,
Vogue,
Zaz
30 Haziran 2011 Perşembe
HAYATIM SINAV... HAYATIM MÜZİK
Şubat ve Mart ayları nasıl ki moda haftalarıyla özdeşleşmiştir, Ağustos çekilmez yaz sıcağının kaybolup meltemlerin esmesiyle ünlü olmuştursa Haziran ayı da biz Istanbul Üniversiteliler için fianllerin sembolü haline gelmiştir. Sakız gibi uzayan okul, kabak tadı vermeye başlayan dersler ve sulanmaya başlayan beynin ders notlarıyla verdiği imtihan. Ve her zaman ki gibi kötü gün dostumuz, canımız ciğerimiz playlistimiz.
Playlist dedimse korkmayın, yazın şunu dinleyin bunu dinleyin demicem, ben sınav çarlışırken ne dinledime lafı getiricem. Ay boyunca ''song of the week'' köşesinden de anlayacağınız üzere günde en az 5 kere olmak üzere ''S&M'' dinledim. Ama Britney'li remix versiyonu. Hatta hızımı alamayan ben şarkıyı, finalleri son gün çalışmaya çalışan öğrenci marşına da çevirmeye çalıştım, ne de olsa son dakika da çalışmak bizlere ayrı bir zevk veriyor.
Üniversite sınavlarına hazırlandığım yıldan beri, aynı zamanda ilk kez Yoga yaptığım zamandan beridir de dinlediğim bir albüm vardır. Sınavları asla müziksiz çalışamam ben diyenler için harika bir albüm. Uyku getirebilir, mayıştırabilir, özellikle de bahar dönemi sınavları zamanında.
Aynı albümü insan defalarca dinleyince de ''yeter be kardeşim'' yorumunda da bulunabiliyo. Burada ise imdadıma yetişen yer stereomood.com oluyo. (Ki hatırlatırım tee bu blogu ilk açtığımda da yazmıştım bu siteyi.) Her seferinde dinlediğim playlisti paylaştıktan sonra ''vay be çok cool parçaları bir araya getirmişsin'' yorumunda bulunan insanları hayal kırıklılığına uğratsam da ortada olan bir şey var, editörler ciddi cool parçaları bir araya getirmişler. Diyeceğim şudur ki Reading ve Studying playlistlerini de gönül rahatlığınca dinleyebilirsiniz.
Playlist dedimse korkmayın, yazın şunu dinleyin bunu dinleyin demicem, ben sınav çarlışırken ne dinledime lafı getiricem. Ay boyunca ''song of the week'' köşesinden de anlayacağınız üzere günde en az 5 kere olmak üzere ''S&M'' dinledim. Ama Britney'li remix versiyonu. Hatta hızımı alamayan ben şarkıyı, finalleri son gün çalışmaya çalışan öğrenci marşına da çevirmeye çalıştım, ne de olsa son dakika da çalışmak bizlere ayrı bir zevk veriyor.
Üniversite sınavlarına hazırlandığım yıldan beri, aynı zamanda ilk kez Yoga yaptığım zamandan beridir de dinlediğim bir albüm vardır. Sınavları asla müziksiz çalışamam ben diyenler için harika bir albüm. Uyku getirebilir, mayıştırabilir, özellikle de bahar dönemi sınavları zamanında.
Aynı albümü insan defalarca dinleyince de ''yeter be kardeşim'' yorumunda da bulunabiliyo. Burada ise imdadıma yetişen yer stereomood.com oluyo. (Ki hatırlatırım tee bu blogu ilk açtığımda da yazmıştım bu siteyi.) Her seferinde dinlediğim playlisti paylaştıktan sonra ''vay be çok cool parçaları bir araya getirmişsin'' yorumunda bulunan insanları hayal kırıklılığına uğratsam da ortada olan bir şey var, editörler ciddi cool parçaları bir araya getirmişler. Diyeceğim şudur ki Reading ve Studying playlistlerini de gönül rahatlığınca dinleyebilirsiniz.
Daha önce ''Femme Fatale'' hakkında blogda yazdığımda sanırım ''I Wanna Go''dan pek de haz etmediğimi dile getirmiştim. Hoş hala pek sevmiyorum ve albümde videolanması gereken daha güzel şarkılar olduğu kanaatindeyim ama videosu çok hoş olmuş. Piritnimin çizgisi bellidir, Lady GaGa kadar uçarı şeyler bir kenara, ağzı açık bırakacak şeyler bile nadir gelir prensesimizdem, ama bu video olmuş sanki ! Yani çok beğendim, Madonna'nın yeni varisi midir bilmem ama tam da ölüm yıl dönümü zamanlarına yayınlanan videosundan Michael Jackson ''Thriller''a selam çakması bence 10 numero. Helal sana !
Ay başında, ay sonunu bekleyemem diye yazdığım parçalar arasına kendisini koymayı unutmuştum. Nil Karaibrahimgil, sanırım Türk Pop'unda benim için bir Candan bir Sertab bir de Nil vardır dinlediğim. Hala banyo yaparken ''XL'' söyleyip her yaz başında ''ben bu yaz bronzlaşmak'' diye çığırırım. ''Seviyorum Sevmiyorum''u ise tek geçerim. Yalnız bu seferki şarkının tadı bir ayrı. Hani böyle aşık olup dağlara taşlara haykırası geliyo insanın. ''Hakkında Her Şeyi Duymak İstiyorum''u her ne kadar da ''evet hakkında her şeyi duymak istiyorum ama sen istediğin zaman, çünkü o zaman daha içten olur'' olarak değiştirsem de ''aklımda hep yine görmek, yine öpmek'', ''sadece adını duymak istiyorum'' falanlarla kalbimin tam orta yerinden vurdu beni. Bir de böyle videosu cıvıl cıvıl olunca, insanın sevgilisyle kırlarda koşup öpüşüp falan filan yapası geliyor.
Neyse ay boyunca yazdığım diğer postlardan da anlaşılacağı üzere bu ay bir de en çok Smith Westerns ve ''Dye It Blonde'' albümünü ve Volga Tamöz'den sözlerini hala çözemediğim ''Şık Şık'', Rihanna'dan acıların şarkısı ''Man Down''u dinleyip durdum. Bknz. Ve son olarak Zaz. Hala ilk dinlediğim günkü kadar fazla dinliyorum. iTunes top 25 listemin ilk 3 sırasında o var desem, sanırım ne sıklıkta dinlediğimi anlamışsınızdr.
Sizlere geçtiğimiz ay söz vermeme rağmen hala bir Sophie Ellis ve Lady GaGa yazısı yazmadığımın da farkındayım. Temmuz'da umarım Beyonce ile bu seriyi tamamlayacağım. xoxo
Etiketler:
Britney Spears,
Music,
Nil,
Rihanna,
Top Songs,
Turkish Music,
Video,
Zaz
30 Mayıs 2011 Pazartesi
MAYIS AYINDA NE DİNLEDİM ?
Kesat geçen ilk 3 ayın ardından canlanmaya başlayan müzik piyasası Mayıs'ın gelmesiyle iyiden iyiye coştu. Ayın hemen hemen 3 haftası Eurovision şarkılarını dinlemekle geçse de iki süperstarın albümünün yayınlaması da kulakların bayram etmesine sebep oldu. Hala Britney Spears ''Femme Fatale''den sıkılmamışken Jennifer Lopez'in ve Lady GaGa'nın albümlerinin yayınlanması üstüne bir de Sophie Ellis-Bextor albümünün sonunda sızmış olması bir külahta çikolata, kaymak, karamelin bulunduğu zaman verdiği hazzın aynısını sunmayı başardı. Glee'de sezon finalinin olması sebebiyle hakkında post yapmak için eski bölümlere yeniden göz atmamla beraber bizim çocukların söylediği şarkıları sürekli dinlemem de yine ay boyunca ''boş yok'' havası verdi. Kısacası müziksiz bir an geçti desem yalan olur.
Sadece bu albümler değil, ilerki aylarda gerçekleşecek konser haberleri de en azından benim kalbimin pır pır çarpmasına ön ayak oldu. Istanbul Caz Festivali kapsamında Patrick Wolf' ve Joss Stone'un şehre gelecek olması mesela bunun en büyük örneklerinden. Facebookta açılan Akbank Caz Festivali kapsamında gerçekleşecek olan Zaz konseri eventi ise sanırım sadece bizleri boşa heyecanlandırmak için yapıldı.
Düşündüm de aslında müzik bizi ay boyunca çok mutlu etti. Freshtival öncesi gelen taze bir haberle de festivallerden +24 yasağının kalktığını duyduk.
Gelelim Haziran'da yayınlanacak yepyeni albümlere .... Az ama sağlam ...
Sadece bu albümler değil, ilerki aylarda gerçekleşecek konser haberleri de en azından benim kalbimin pır pır çarpmasına ön ayak oldu. Istanbul Caz Festivali kapsamında Patrick Wolf' ve Joss Stone'un şehre gelecek olması mesela bunun en büyük örneklerinden. Facebookta açılan Akbank Caz Festivali kapsamında gerçekleşecek olan Zaz konseri eventi ise sanırım sadece bizleri boşa heyecanlandırmak için yapıldı.
Düşündüm de aslında müzik bizi ay boyunca çok mutlu etti. Freshtival öncesi gelen taze bir haberle de festivallerden +24 yasağının kalktığını duyduk.
Gelelim Haziran'da yayınlanacak yepyeni albümlere .... Az ama sağlam ...
Patrick Wolf // Lupercalia
Beyonce // 4
that was all for today !
that was all for today !
ps. lady gaga ve sophie ellis albüm yazıları ay içerisinde blogda olacak.
30 Nisan 2011 Cumartesi
NİSANDA NE DİNLEDİM ?
Sanırım bir açan bir kapayan, bir soğuyan bir ısınan havada bana yol arkadaşı olan 3 albüm vardı. İki buçuk aydır dinlemekten hala sıkılmadığım muhteşem Adele albümü ''21''. Sanırım ilerki yıllarda bile hala dinlemeye devam edeceğim mükemmel bir ''modern klasik''. Uzun süredir yavanlaşmaya başlayan mainstream pop müzik endistürüsünü harekete geçiren Britney albümü ''Femme Fatale'' ve dinlediğim günden beridir bana sadece insanlara değil, objelere ya da başka şeylere de aşık olabileceğimi gösteren Zaz albümü ''Zaz''.
Aslında farkındaysanız Zaz çılgınlığı geçtiğimiz ay boyunca hemen hemen herkesi bir anda sardı. İstiklal Caddesi üzerinde yer alan bütün kitap evleri ve tarzı yerlerden sürekli onun şarkıları yükselmekte. Açıkçası caddede yürüken ''Je Veux'' ya da ''Les Passants'' duymak çok hoş. Ancak Zaz'ı herkesten önce keşfeden kesim de bizlere sinir olmakta !?
Şimdi tek dileğim önümüzdeki aylarda Istanbul'a gelmesi. Aslında geçtiğimiz ay sonunda Mart ayında en fazla dinlediklerimi sıralarken Nouvelle Vague'u da saymıştım ve birkaç gün sonra Mayıs ayında Babylon'a geleceklerini öğrenmiştim, belli mi olur gelecek hafta da ''Haziranda Zaz Istanbul'da'' başlığıyla karşılaşırız belki.
Albümde yine hızlı temposuyla dikkat çeken ''Le Long de la Route'', ''Prends Garde A Ta Langue'', ''Ni Oui Ni Non'' en sevdiğim şarkılardan. Bu arada ''Trop Sensible'' ve ''Ebloie Par La Nuit'' de albümdeki yıldızlı slowlardan.
Ay boyunca song of the week blogunda yıldızı parlayan şarkılar ise;
Aslında farkındaysanız Zaz çılgınlığı geçtiğimiz ay boyunca hemen hemen herkesi bir anda sardı. İstiklal Caddesi üzerinde yer alan bütün kitap evleri ve tarzı yerlerden sürekli onun şarkıları yükselmekte. Açıkçası caddede yürüken ''Je Veux'' ya da ''Les Passants'' duymak çok hoş. Ancak Zaz'ı herkesten önce keşfeden kesim de bizlere sinir olmakta !?
Şimdi tek dileğim önümüzdeki aylarda Istanbul'a gelmesi. Aslında geçtiğimiz ay sonunda Mart ayında en fazla dinlediklerimi sıralarken Nouvelle Vague'u da saymıştım ve birkaç gün sonra Mayıs ayında Babylon'a geleceklerini öğrenmiştim, belli mi olur gelecek hafta da ''Haziranda Zaz Istanbul'da'' başlığıyla karşılaşırız belki.
Albümde yine hızlı temposuyla dikkat çeken ''Le Long de la Route'', ''Prends Garde A Ta Langue'', ''Ni Oui Ni Non'' en sevdiğim şarkılardan. Bu arada ''Trop Sensible'' ve ''Ebloie Par La Nuit'' de albümdeki yıldızlı slowlardan.
Ay boyunca song of the week blogunda yıldızı parlayan şarkılar ise;
2011 yılı yıldız savaşlarının gerçekleşeceği yıl olarak da tarihe geçmeli. JLo, Britney, GaGa yetmezmiş gibi bir de Beyonce albüm çıkartacağını açıkladı, hatta ilk single ''Run The World (Girls)''ü yayınladı bile. ''Me,Myself & I'', ''Irreplecable'' ve ''Single Ladies'' gibi sakız gibi uzattığı girl-power olayını yeni albümde de sürdüreceğe benziyor. Bunca zaman boyunca oluşturduğu sofistike R&B tarzından çok daha uzakta oldukça cheesy bir şarkıyla geri dönmesi de tek kelimeyle hayal kırıklılığı, umarım albümün geri kalanı böyle değildir. Ya da en azından balladlarla bu sorun çözülebilir.
Bu arada twitter ve tumblr hesaplarımdan da duyurduğum gibi (hatta fotosunu da paylaşmıştım) Beyonce Amerikan Harper's Bazaar'ı için çekimdeydi geçtiğimiz günlerde. AAynı şekilde Britney Spears'in da bir Bazaar çekimi gerçekleştireceği söyleniyordu. Unutmadan Lady GaGa da Vogue sonrası Bazaar kapağında yer aldı.
Britney ilk adımı attı, ayağını sürdü ve mayıs ayında en bomba albümler yayınlanmaya başlıyor.
Jennifer Lopez // Love ? (Latin Ateşi yansın o halde)
Colbie Calliat // All Of You (Smooth ve akustik mi ? Hem de havalar ısınırken ! )
Moby // Destroyed (Hareket zamanı şimdi ! Hazır mısın dansa ?)
Lady GaGa // Born This Way (Fuck off GaGa)
Bu arada ''the real yılan hikayesi'' Sophie Ellis Bextor albümü ''Make A Scene'' de çoktan nete düştü bile. Albüm Rusya'da yayınlansa da genel dağıtımı Haziran'da. Ancak olur da bahara ya da yaza merhaba partysi yapıcaksanız, download etmekte bir sakınca yok sanırım.
Unutmadan Eurovision ve Freshtival da mayıs ayında !
Müzikle coşmaya hazır olun !
ps. royal wedding postunu updateledim.
ps 2. yarın apollo boy mag mayıs sayısı da görücüye çıkıyo.
xoxo
ps. royal wedding postunu updateledim.
ps 2. yarın apollo boy mag mayıs sayısı da görücüye çıkıyo.
xoxo
Etiketler:
Adele,
Beth Ditto,
Beyonce,
Britney Spears,
Lady Gaga,
Music,
Top Songs,
Zaz
11 Nisan 2011 Pazartesi
KÜÇÜK EGOLU BÜYÜK YILDIZLAR
Müzik piyasasında pop şarkıcıların hemen hemen hepsi rapperler ve hip-hop yıldızlarıyla iş birliği yapar, ki bunun dışında da neredeyse birçok büyük / çok popüler R&B şarkısında da ''featuring'' kelimesine sıkça rastlarız. İşi biraz daha büyütecek olursak Madonna bile ''Hard Candy''de bu trendi görmezden gelmemiştir. Justin Timberlake ve ''4 Minutes''ı hala unuttuğumuz söylenemez.
Ancak her zaman için bizi daha fazla heyecanlandıran bir şey varsa o da iki extreme A-List şarkıcının bir araya gelip bir şeyler kaydetmiş olmasıdır.
Sene 2003 Britney'nin kariyerinin en bomba albümü (Femme Fatale'ı henüz dinlemedim.) ''In The Zone'' yayınlanmak üzere, aylar öncesinde MTV VMA'da Madonna işle öpüşmesi yetmiyormuş gibi bir de albüm için onunla ''Me Against The Music'' için stüdyoya giriyor. Dünyanın en büyük iki pop şarkıcısı bir arada desek pek de abartmış olmayız sanırım.
Konu albümlerin ''deluxe'' editon'larını yayınlamaya gelince kimse Beyonce'nin eline su dökemez. Sene 2007 ''B-Day Deluxe'' piyasa çıkacaktır ve o bahar belki de tüm zamanların en seksi R&B şarkılarından biri de piyasadadır. Shakira ve Beyonce. Videoda kimi zaman ''hangisi, kim?'' dedirttiren muhteşem şarkı ''Beautiful Liar''.
Beyonce her zaman için müziğin en tepedekileriyle çalışmaktan kaçınmaz. Konu ''I Am... Sasha Fierce''ın Deluxe editonıysa bu sefer de yanına Lady GaGa'yı alır. Sonuç olumlu olduğuna göre hemen ardından da Lady GaGa ''The Fame: Monster'' için Beyonce'yi stüdyoya çağırır. Bu sefer de tüm zamanların en iyi video ve pop şarkılarından biri ortaya çıkar. ''Telephone''.
Beyonce bir de Alicia Keys ile ''Put It In A LoveSong''u kaydeder. Rengarenk, karnaval havasındaki videosu da çekilir, ancak nedense yayınlanmaz. Lakin şarkı Keys albümü ''The Elements of Freedom''un en renkli kaydıdır.
Popüler müziğin gündemindeki son ortak yapım ise Rihanna ve Britney Spears'a ait. Yeni bir şarkı yaratmak yerine tıpkı ''VideoPhone'' gibi remix'e başvuran ikili beni diğerleri kadar pek tatmin etmese de sonuç olumlu. ''S&M'' yeniden.
Ancak nihayetinde hepsinde ortak bir payda arayacak olursak onları ''kendilerini aşmış, egosuz'' insanlar olarak yorumlayabiliriz. Hiç merakla beklemeyin önümüzdeki yüzyılda Tarkan ve Mustafa Sandal, Nazan Öncel ve Sezen Aksu düeti de gerçekleşemez. Bizler sadece kendimizi severiz çünkü. Elbette başkaları da parayı sever.
Ancak bazen önemli olan tek şey para da değil. Hatırlatmada yarar da var. Geçriğimiz hafta Christina Aguilera, Britney'e twitterdan sevgisini yolladı. Jennifer Lopez şu anda kendiyle beraber listede olan diğer pop kadın şarkıcılara ''hepimiz biriz'' dedi. Diyorum ya bazı şeyleri aşmış olmak gerekir sanırım belli noktaya geldikten sonra.
Bundan sonra tek isteğim de Beyonce & Rihanna ve Beyonce & Britney Spears düeti. Her fırsatta çalışmak istediklerini dile getiren Queen B ve Little Bitch B bakalım ne zaman bir araya gelecek.
PS. elbette hızlıca hazırlanmıştır ve ilk akla gelen şarkılardan oluşmuş bir listedir. biraz kafa yorduktan sonra volume 2 ve 3 ler de muhakkak hazırlanır.
images via; google images
Ancak her zaman için bizi daha fazla heyecanlandıran bir şey varsa o da iki extreme A-List şarkıcının bir araya gelip bir şeyler kaydetmiş olmasıdır.
Sene 2003 Britney'nin kariyerinin en bomba albümü (Femme Fatale'ı henüz dinlemedim.) ''In The Zone'' yayınlanmak üzere, aylar öncesinde MTV VMA'da Madonna işle öpüşmesi yetmiyormuş gibi bir de albüm için onunla ''Me Against The Music'' için stüdyoya giriyor. Dünyanın en büyük iki pop şarkıcısı bir arada desek pek de abartmış olmayız sanırım.
Konu albümlerin ''deluxe'' editon'larını yayınlamaya gelince kimse Beyonce'nin eline su dökemez. Sene 2007 ''B-Day Deluxe'' piyasa çıkacaktır ve o bahar belki de tüm zamanların en seksi R&B şarkılarından biri de piyasadadır. Shakira ve Beyonce. Videoda kimi zaman ''hangisi, kim?'' dedirttiren muhteşem şarkı ''Beautiful Liar''.
Beyonce her zaman için müziğin en tepedekileriyle çalışmaktan kaçınmaz. Konu ''I Am... Sasha Fierce''ın Deluxe editonıysa bu sefer de yanına Lady GaGa'yı alır. Sonuç olumlu olduğuna göre hemen ardından da Lady GaGa ''The Fame: Monster'' için Beyonce'yi stüdyoya çağırır. Bu sefer de tüm zamanların en iyi video ve pop şarkılarından biri ortaya çıkar. ''Telephone''.
Beyonce bir de Alicia Keys ile ''Put It In A LoveSong''u kaydeder. Rengarenk, karnaval havasındaki videosu da çekilir, ancak nedense yayınlanmaz. Lakin şarkı Keys albümü ''The Elements of Freedom''un en renkli kaydıdır.
Popüler müziğin gündemindeki son ortak yapım ise Rihanna ve Britney Spears'a ait. Yeni bir şarkı yaratmak yerine tıpkı ''VideoPhone'' gibi remix'e başvuran ikili beni diğerleri kadar pek tatmin etmese de sonuç olumlu. ''S&M'' yeniden.
Ancak nihayetinde hepsinde ortak bir payda arayacak olursak onları ''kendilerini aşmış, egosuz'' insanlar olarak yorumlayabiliriz. Hiç merakla beklemeyin önümüzdeki yüzyılda Tarkan ve Mustafa Sandal, Nazan Öncel ve Sezen Aksu düeti de gerçekleşemez. Bizler sadece kendimizi severiz çünkü. Elbette başkaları da parayı sever. Ancak bazen önemli olan tek şey para da değil. Hatırlatmada yarar da var. Geçriğimiz hafta Christina Aguilera, Britney'e twitterdan sevgisini yolladı. Jennifer Lopez şu anda kendiyle beraber listede olan diğer pop kadın şarkıcılara ''hepimiz biriz'' dedi. Diyorum ya bazı şeyleri aşmış olmak gerekir sanırım belli noktaya geldikten sonra.
Bundan sonra tek isteğim de Beyonce & Rihanna ve Beyonce & Britney Spears düeti. Her fırsatta çalışmak istediklerini dile getiren Queen B ve Little Bitch B bakalım ne zaman bir araya gelecek.
PS. elbette hızlıca hazırlanmıştır ve ilk akla gelen şarkılardan oluşmuş bir listedir. biraz kafa yorduktan sonra volume 2 ve 3 ler de muhakkak hazırlanır.
images via; google images
Etiketler:
Alicia Keys,
Beyonce,
Britney Spears,
Justin Timberlake,
Lady Gaga,
Madonna,
Music,
Rihanna,
Top Songs
31 Mart 2011 Perşembe
MART AYI DAHA BİTMEDİ Mİ ? :S
Ayrıca ''Çoluk Çocuk'' okurken Patti Smith şarkıları arasında kaybolduğumu da belirtmeliyim.
Ve tabi ''Born This Way''.
Koca bir Britney fan'ı olmama rağmen ise albümü indirmedim. Son zamanlarda garip bir ''bekleme'' huyu çıktı üstümde. ''SATC2'' ve sonrasında ''Black Swan''ı sinemada izleme inadı.
Eurovision şarkılarına mayıs ayına kadar kulak vermeme isteği.
Ve Britney albümünü orjinalini alana kadar dinlememe arzusu.
PS: Genellike her ay sonu yayınladığım bu post içinde genel olarak müzik haberlerine ve gelecek ay içinde yayınlanacak albümlere de yer verirdim. Ancak o albümler bana hep oyun oynadılar, ben de kızdım, yok bu ay o yüzden, haberler için ise fazla üşendim sanırım. Aaaa ne ayıp ! :D
Ahahhah :P
PS 2: Geçtiğimiz sene ilkbaharda dinlenecek şarkılar listesi yapmıştım. Yeniden göz atabilirsiniz.
PS 3:Hatırlatmada fayda var yarın Apollo Magazine yeni sayısı çıkıyo !
Acaba kapakta kim var !!!
Etiketler:
Adele,
Azucar Moreno,
Music,
Nouvelle Vague,
Patti Smith,
Top Songs
26 Şubat 2011 Cumartesi
MÜZİKTE KEŞİFLER AYI ...
Şubat ayı ödül törenleriyle dolu olduğu için genelde müzikal anlamda bizler de yeni yeni isimler keşfetmeye itiliyoruz, dolayısıyla ay boyunca aylardır / senelerdir iTunes'uma sıkışıp kalmış şarkıları değil de Grammy ve Brit gibi törenlerde canlı performanslarını dinleyip hayran kaldığım isimleri ve ödül kazandıktan sonra ''aman da canım bunlar da kimmiş'' dediğim isimlerin şarkılarını / albümlerini dinlemeye başladım. Hiç kuşkusuz buna en büyük örnek ''Mumford & Sons''dı.
Sömestr tatilim boyunca yine fazlaca evde oturduğumdan bunu avantaja dönüştürerek hem de sinemada da ödül törenlerinin sezonu açılmışken kendimi filmlere boğmak en iyi şey her halde diye düşünüp onları seyretmeye başladım. Seçtiğim filmlerin bir çoğu sadece kurgu açısından değil filmi desteklemek açısından da kullandıkları müziklerle de büyüleyiciydi. Dolayısyla yine bana müzikal anlamda yeni ufuklar göründü. İşte Xavier Dolan'ın muhteşem filmi ''Les Amours Imaginaires''de duyduğum ve günlerdir yüzlerce kez dinlediğim şarkılar.
Film hakkında daha evvel şurada da yazmıştım. Ve aynı zamanda filmde kullanılan şarkılardan birini orada da paylaşmıştım.(Tık)
Ve son olarak moda haftaları !Ay başında şubat'ın hem çok kısa hem de çok yoğun oloduğunu söylemiştim. Onlarca moda evi ve tasarımcı sadece yeni kreasyonlarıyla değil aynı zamanda mükemmel seçim şarkılarla da çokça konuşuldu. Kiminin ilham kaynağı 60 lar olduğu için bizi o senelere götürdü, kimileri ise romanik ve duygusal davranıp karlar altınta son zamanların en ağlak şarkısına imza atan Adele'nin başarısının altını bir kez daha çizdi. Defilenin başında çalan şarkının ismini bilmiyorum, ancak harika ! Ayırmaktansa fırsattan istifade tüm showu ekledim. Burberry Womenswear F/ W 2011/12. Bu arada Interview Magazine'in Adele ile yaptığı röportaj / ilgili yazı da buarada. Tık.
Ve Prada defilesi. Tam bir saat geç başlayan defilenin kıyafetleri bir kenara, müziği son zamanlarda duyduğum en muzazzam şarkıydı. Şarkı ise ''The Seduction of Ingmar Bergman'' albümünden Sparks'a ait. ''Garbo Sings''.
Dolayısyla.. yeni yeni müzikler mi dinlemek istiyorsunuz, bence şubat ayından daha iyi bir zamanda keşfe çıkamazsınız...
Açıkçası bu videoyu ise nereden bulduğumu hatırlamıyorum, ancak ilk keşfettiğim günden beri hergün bir doz alıyorum. Smith Westerns ''All Die Young''
Hurts ise uzun zamandır beklenen videoyu sonunda bizlere gönderdi. Yine her zamanki gibi kısa film tadında ve sinematografik açıdan ''yeme de yanında yat'' dedirtirten türden.
Gelelim dört haftaır yani Şubat ayı boyunca ''song of the week'' köşesinde sizler için seçmiş olduğum şarkıya. Evet tüm bunların yanında çok garip kaçacak ama :) Britney Spears ve ''Hold It Against Me''. Britney'nin albümün yayınlanmasına kısa bir süre kalmışken pop ikonumuz albümden yeni ''teaser''lar göndermeye de devam ediyor.
Bu arada ufak bir haber de vermek isterim. Geçtiğimiz ay hakkında şurada (tık) yazdığım 123 grubu da yeni videolarının çekimini tamamlamış. İlerki günlerde yine gözümüz bayram edecek demek ki. Zira ''Grass'' hariküladeydi.
Sömestr tatilim boyunca yine fazlaca evde oturduğumdan bunu avantaja dönüştürerek hem de sinemada da ödül törenlerinin sezonu açılmışken kendimi filmlere boğmak en iyi şey her halde diye düşünüp onları seyretmeye başladım. Seçtiğim filmlerin bir çoğu sadece kurgu açısından değil filmi desteklemek açısından da kullandıkları müziklerle de büyüleyiciydi. Dolayısyla yine bana müzikal anlamda yeni ufuklar göründü. İşte Xavier Dolan'ın muhteşem filmi ''Les Amours Imaginaires''de duyduğum ve günlerdir yüzlerce kez dinlediğim şarkılar.
Film hakkında daha evvel şurada da yazmıştım. Ve aynı zamanda filmde kullanılan şarkılardan birini orada da paylaşmıştım.(Tık)
Ve son olarak moda haftaları !Ay başında şubat'ın hem çok kısa hem de çok yoğun oloduğunu söylemiştim. Onlarca moda evi ve tasarımcı sadece yeni kreasyonlarıyla değil aynı zamanda mükemmel seçim şarkılarla da çokça konuşuldu. Kiminin ilham kaynağı 60 lar olduğu için bizi o senelere götürdü, kimileri ise romanik ve duygusal davranıp karlar altınta son zamanların en ağlak şarkısına imza atan Adele'nin başarısının altını bir kez daha çizdi. Defilenin başında çalan şarkının ismini bilmiyorum, ancak harika ! Ayırmaktansa fırsattan istifade tüm showu ekledim. Burberry Womenswear F/ W 2011/12. Bu arada Interview Magazine'in Adele ile yaptığı röportaj / ilgili yazı da buarada. Tık.
Ve Prada defilesi. Tam bir saat geç başlayan defilenin kıyafetleri bir kenara, müziği son zamanlarda duyduğum en muzazzam şarkıydı. Şarkı ise ''The Seduction of Ingmar Bergman'' albümünden Sparks'a ait. ''Garbo Sings''.
Dolayısyla.. yeni yeni müzikler mi dinlemek istiyorsunuz, bence şubat ayından daha iyi bir zamanda keşfe çıkamazsınız...
Açıkçası bu videoyu ise nereden bulduğumu hatırlamıyorum, ancak ilk keşfettiğim günden beri hergün bir doz alıyorum. Smith Westerns ''All Die Young''
Hurts ise uzun zamandır beklenen videoyu sonunda bizlere gönderdi. Yine her zamanki gibi kısa film tadında ve sinematografik açıdan ''yeme de yanında yat'' dedirtirten türden.
Taam her yerde paylaşıldı biliyorum, ancak bloga koymazsam da olmazdı. Radiohead'den ''Lotus Flower'' ve bir anda dünyanın konuştuğu tek şey olan Thom Yorke dansı. Video yayınlandıktan sonra koreografinin kime ait olduğu açıklandığında ise şaşkınlık kat payı daha da arttı. Ne var ki NME'de çıkan habere göre aslında her bir hareketin bir anlamı vardı. İşte NME'de çıkan o yazı. Tık.
Gelelim dört haftaır yani Şubat ayı boyunca ''song of the week'' köşesinde sizler için seçmiş olduğum şarkıya. Evet tüm bunların yanında çok garip kaçacak ama :) Britney Spears ve ''Hold It Against Me''. Britney'nin albümün yayınlanmasına kısa bir süre kalmışken pop ikonumuz albümden yeni ''teaser''lar göndermeye de devam ediyor.
Bu arada ufak bir haber de vermek isterim. Geçtiğimiz ay hakkında şurada (tık) yazdığım 123 grubu da yeni videolarının çekimini tamamlamış. İlerki günlerde yine gözümüz bayram edecek demek ki. Zira ''Grass'' hariküladeydi.
Son olarak mart ayında albümleri yayınlacak isimler !
Lykke Li // Wounded Rhymes (28 Şubat)
Avril Lavigne // Goodbye Lullaby
R.E.M // Collapse into Now
Britney Spears // Femme Fatale
Etiketler:
123,
Adele,
Britney Spears,
Burberry Prorsum,
Dalida,
Fashion,
Hurts,
Mumfords / Sons,
Prada,
Radiohead,
Smith Westerns,
Sparks,
Thom Yorke,
Top Songs,
Video
31 Ocak 2011 Pazartesi
LET'S GET LOUD WITH MUSIC
Tamam müzik piyasası iyice sıkıcılaştı. Aralıkta 2010un geride bıraktıklarına takılı kaldık, heyecanla yeni yılı bekledik ama maalesef ocak ayında da müzik endistürüsü durgun olduğundan biz hala 2010da yaşıyor sayılırız. Müzik adına Brit Ödüllerinin 2011 adaylıkları açıklandı. Bunun dışında NRJ Ödülleri (aka Fransız Grammyleri) dağıtıldı. Britney Spears yeni single'ını yayınladı ve Lady GaGa geri döndü.
Song of the weeks
3Hafta boyunca // Kanye West & 1 Hafta boyunca ise Scissor Sisters !
ve Scissor Sister videosu !
Lady GaGa // Scheisse (Born This Way- Remiz // Mugler Paris Show)
Şubatta güzel albümler yolda ! Bunlar yetmez diyorsanız neyse ki şubat ayında sinema şöleni var !
Song of the weeks
3Hafta boyunca // Kanye West & 1 Hafta boyunca ise Scissor Sisters !
ve Scissor Sister videosu !
Lady GaGa // Scheisse (Born This Way- Remiz // Mugler Paris Show)
Britney Spears ''Hold It Against Me'' ile yeniden Billboard Hot 100e #1'dan girdi. Ve videosu da pek yakında yayında, şimdilik ise bize gönderilen fotoğraf ile idare etmeliyiz. Mart ayının GQ kapağında yer aldığını da belirtmeliyim.
NRJ AWARDS 2011 WINNERS
Francophone Revelation of the Year: Joyce Jonathan
International Revelation of the Year: Justin Bieber
Francophone Female Artist of the Year: Jenifer
International Female Artist of the Year: Shakira
Francophone Male Artist of the Year: M. Pokora
International Male Artist of the Year: Usher
Francophone Group/Duo of the Year: Justin Nozuka & Zaho
International Group/Duo of the Year: The Black Eyed Peas
Francophone Song of the Year: M. Pokora – "Juste Une Photo De Toi"
International Song of the Year: Shakira – "Waka Waka (This Time for Africa)"
Concert of the Year: The Black Eyed Peas
Music Video of the Year: Lady Gaga & Beyonce – "Telephone"
Hit of the Year: Flo Rida feat. David Guetta - "Club Can't Handle Me"
NRJ Award of Honor: David Guetta
Brit adaylıklarına gelince Grammy'lere nazaran çok daha yerinde kararlar verilmiş. Bunu da ödül töreninden önce konuşuruz :) Ayın 13 Şubatta Grammyler 15 Şubatta ise Britler dağıtılmakta ! Not edin :)
Adele // 21
Hercules And Love Affair // Blue Songs
Ricky Martin // MusicA + Alma + Sexo
P. J. Harvey // Let England Shake
Etiketler:
Awards,
Britney Spears,
Kanye West,
Lady Gaga,
Music,
NRJ Awards,
Scissor Sisters,
Top Songs,
Video
30 Aralık 2010 Perşembe
MUSIC IN DECEMBER
Sonbaharın gelmesiyle coşan şarkıcılar aralık ve ocak geldi mi kabuklarına çekilirler ! pek de kayda değer albüm yayınlanmazken bizlere de ay boyunca geride bıraktığımız yılın en iyi albümlerini dinlemek düşüyor. Böylece tüm sene gözden geçti ! 2010 senesi müzik adına benim için oldukça verimli oldu. Konserler / festivaller derken bir de bir çok yeni grup / şarkıcıyla tanıştım. Müzikal anlamda zevkimin ilerlemesi bir yana, sağlam isimlerle kulaklarım da bayram etti.
Ancak ilk başta bu ay song of the week seçilen şarkılara bir göz atmak lazım.
Katy Pery // Firework bu ay 2 hafta boyunca song of the week olmuş. The Black Eyed Peas ise bir hafta. Hurts şarkısı ise 24 Aralıkta Christmas Nr #1 olarak seçildi. Ve şaşırdım Lady Gaga ft. Beyonce // Telephone 'u tam 5 hafta boyunca sizlere ''song of the week''te sunmuşum.
Sene boyunca en fazla #1 ise Shakira'dan gelmiş. Toplamda 7 hafta. 4 Hafta boyunca ''Loca'' ile. 2 hafta boyunca ''Waka Waka'' ve 1 hafta ''Gypsy''. Shakira'yı takiben ise 6 hafta Rihanna. 5er hafta ile Lady GaGa dolayısyla Beyonce ve Katy Perry. (Katy Perry'nin Grammy adaylıklarını eleştirmiştim, ama gelin görün ki ben de fazlaca dinlemişim. Neyse bu konuya gelecek ay değinicez zaten.)
Sırada;
My iTunes Most Played Songs Top 5 // 2010 (şarkılarım defalarca silindi ama ancak bu kadar toplayabildim)
Katy Pery // Firework bu ay 2 hafta boyunca song of the week olmuş. The Black Eyed Peas ise bir hafta. Hurts şarkısı ise 24 Aralıkta Christmas Nr #1 olarak seçildi. Ve şaşırdım Lady Gaga ft. Beyonce // Telephone 'u tam 5 hafta boyunca sizlere ''song of the week''te sunmuşum.
Sene boyunca en fazla #1 ise Shakira'dan gelmiş. Toplamda 7 hafta. 4 Hafta boyunca ''Loca'' ile. 2 hafta boyunca ''Waka Waka'' ve 1 hafta ''Gypsy''. Shakira'yı takiben ise 6 hafta Rihanna. 5er hafta ile Lady GaGa dolayısyla Beyonce ve Katy Perry. (Katy Perry'nin Grammy adaylıklarını eleştirmiştim, ama gelin görün ki ben de fazlaca dinlemişim. Neyse bu konuya gelecek ay değinicez zaten.)
Sırada;
My iTunes Most Played Songs Top 5 // 2010 (şarkılarım defalarca silindi ama ancak bu kadar toplayabildim)
- 110 Times played: Nina Zilli // 50 Mila (Mine Vaganti OST)
- 90 Times played: Shakira ft. FreshlyGround // Waka Waka (Esto es Africa) (WorldCup Anthem)
- 61 Times played: Leighton Meester ft. Robin Thicke // Somebody To Love
- 55 Times played: Celine Dion + Usher + Carrie Underwood + Jennifer Hudson // Earth Song (Tribute MJ)
- 52 Times played: Kylie Minouge // All The Lovers
- 52 Times played: Lady GaGa ft. Beyonce // Telephone
- Shakira // Sale el Sol
- Hurts // Happiness
- Scissor Sisters // Night Work
- Kylie Minogue // Aphrodite
- Vampire Weekend // Contra
Uzun lafın kısası bu listeleri hazırlamak için yeniden iTunes'umu altüst edip bu şarkıları dinledim ay boyunca.
Aynı zamanda sene boyunca gözden kaçmış albümleri de dinleme fırsatı buldum. Bunlardan en önemlilerinden biri de These New Puritans ve albümleri ''Hidden'' dı. Bu da albümden yayınladıkları o muhteşem şarkı.
These New Puritans "We Want War" from Sam Brown DOP on Vimeo.
Yıl boyunca 38 albüm tanıtmışım. Onlara yeniden göz atmak isterseniz diye. Tık Tık.
Sene boyunca seçtiğim diğer song of the weekler, neler diyorsanız. Tık tık.
Geride bıraktığımız yılı bir de Atlas Bebek değerlendirdi. Tık Tık.
Her alandan seçtiğim yılın en iyiler. Tık tık.
Konuşurken 2010 yılını değerlendirdiğimiz bir diğer röportaj da Indie Istanbul'dan. Tık tık.
Ocak ayı boyunca yayınlanması planlanan albümler ise...
Aynı zamanda sene boyunca gözden kaçmış albümleri de dinleme fırsatı buldum. Bunlardan en önemlilerinden biri de These New Puritans ve albümleri ''Hidden'' dı. Bu da albümden yayınladıkları o muhteşem şarkı.
These New Puritans "We Want War" from Sam Brown DOP on Vimeo.
Yıl boyunca 38 albüm tanıtmışım. Onlara yeniden göz atmak isterseniz diye. Tık Tık.
Sene boyunca seçtiğim diğer song of the weekler, neler diyorsanız. Tık tık.
Geride bıraktığımız yılı bir de Atlas Bebek değerlendirdi. Tık Tık.
Her alandan seçtiğim yılın en iyiler. Tık tık.
Konuşurken 2010 yılını değerlendirdiğimiz bir diğer röportaj da Indie Istanbul'dan. Tık tık.
Ocak ayı boyunca yayınlanması planlanan albümler ise...
- evet pek albüm yok, yani o isimler de çok büyük isimler değil :) ancak henüz belirlenmemiş ve ani bir kararla yayınlanacak albümler varsa orasını bilemem. Bence hızlı tüketimi bir kenara bırakıp elimizin altındakileri değerlendirmeye devam edebilir.
2011de de müzik sizinle olsun !
Etiketler:
Best of 2010,
Beyonce,
Katy Perry,
Lady Gaga,
Music,
Rihanna,
Shakira,
These New Puritans,
Top Songs
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)


































