20 Ocak 2011 Perşembe

FRESH START @ PARIS

4 gün sürecek olan Paris Fashion Week / Men's Fall/ Winter 2011-2012 dün başladı.

İlk olarak bana Burberry'yi hatırlatan Alexis Mabille. Geçtiğimiz aylarda Elle'nin kapağını süsleyen asker temalı bu ikonik paltoya Burberry esintili Mabille yorumu diyebiliriz. Showun bir diğer hit parçası ise McQueen tarzı pelerin gibi kullanılan palto.

Mabille'in ilham kaynağı kendi meslektaşları. Ekose parçaların kullanılması da yine Burberry'yi hatırlattı bana. Ancak alt kısımda işler değişik. Daha önce birileri bu temayı uyguladı mı bilmiyorum ama tayt / leggingvari pantalonların detaylarına dikkatle bakmanızı isterim. Kreasyonda bulunan bütün pantalonlar da böyle, sadece renkler değişik. İlk görseldeki kısa kesim paltonun kesimi de harika gözüküyor. Ve 3. görseldeki şey oldukça feminen değil mi ? Kullanulan çanta ise oldukça vintage. Modern parçaların ön planda olduğu Mabille'de onun yeri ne düşünemedim. Pantalonun diz kısmı da yine so 70s.

Geometrik şekillerin kıyafetler üzerinde yerleştiği ve Dries Von Notten'in ilkbahar / yazını hatırlatan boyalı tekniklerin kullanıldığı Issey Miyake. Biraz da Deniz Berdan'ın tarzı değil mi sizce de ? :)  Deneysel tasarımlar bunlar :)
Mr. by Roland Mouret adı gibi tam Mr.'lar için üretilmiş, ancak aklınıza Dolce & Gabbanna gibi centilmen tarzı kıyafetler gelmesin. Paltoların göze çarptığı kreasyonda, aynı zamanda düğmesiz paltolar da bulunmakta (Yani düğmeler altta gizlenmiş). Çantasını postacı gibi kullananlardan biri olaraktan sürekli düğme kopması stresi taşıyan ben için gayet hoş aslında.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder